کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشوق‌های سازمان بنادر برای جذب صاحبان کالا در بندر چابهار


کد خبر : ۱۴۷۴۲جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۴۷۱۶۳۲ بازدید

رئیس امور بندری چابهار با بیان اینکه به تازگی یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی دنیا برای حضور در چابهار اعلام آمادگی کرده است، گفت: برای انبارداری ...

رئیس امور بندری چابهار با بیان اینکه به تازگی یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی دنیا برای حضور در چابهار اعلام آمادگی کرده است، گفت: برای انبارداری کالاهای غیر نفتی، برای عوارض کشتی‌های کانتینری و به تخلیه و بارگیری کانتینرها تخفیف 30 درصدی می‌دهیم.

به گزارش فارس، مجتبی محمدزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند در راستای ایجاد انگیزه برای جذب صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دنیا تخفیفاتی ارائه دهد و در این عرصه معافیت‌هایی مصوب شده است.

وی ادامه داد: این تخفیفات شامل ارائه تخفیف در ارتباط با شرکت‌های کشتیرانی، تخفیف به کالاهای کانتینتری و کالاهای غیر کانتینری است.

وی بیان کرد: تخفیف 30 درصدی به انبارداری کالاهای غیر کانتینری در بندر چابهار ارائه می‌شود؛ در مورد کشتی‌ها نیز تخفیفات 30 درصدی در حقوق و عوارض وارد بر کشتی‌های کانتینری اعمال می‌شود.

رئیس امور بندری چابهار افزود: تخفیف دیگر مربوط به صاحبان کالا است بدین ترتیب که 30 درصد در هزینه تخلیه و بارگیری و حمل کانتینرها تخفیفاتی از سوی سازمان در بندر چابهار اعمال می‌شود ضمن آنکه در بحث THC (هزینه تخلیه و بار گیری و حمل کانتینر) تخفیفات پلکانی به شرکت‌های کشتیرانی ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: در 4 ماهه ابتدای امسال 11 هزار و 40 TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشت.

محمدزاده ادامه داد: اما این در حالی است که در بخش توناژ 6 درصد در 4 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم که این رقم در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی شامل 494 هزار و 405 تن در سال جاری بوده است.

وی بیان کرد: در بخش صادرات غیر نفتی نیز طی 4 ماهه ابتدایی امسال رشد بسیار مناسبی داشتیم و رقم صادرات به 57 هزار و 279 تن رسید.

رئیس امور بندری چابهار اظهارداشت: به تازگی یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی دنیا برای حضور در بندر چابهار اعلام آمادگی کرده است البته پس از توافق 1+5 تقاضاهای مکرری از سوی خطوط کشتیرانی دنیا و یا سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بندر چابهار دریافت کردیم.

وی همچنین درباره نرخ سوخت شناورها توضیح داد: تا پیش از این، نرخ سوخت یارانه‌ای بود و این موجب می‌شد برخی از شناورها بیش از آنکه به دنبال حمل کالا باشند، قاچاق سوخت را برای درآمد اقتصادی خود انتخاب می‌کردند.

رئیس امور بندری چابهار افزود: اما به تازگی و با آزادسازی نرخ سوخت شناورها (از لیتری 500 تومان به حدود 1500 تومان) فعالیت خدمات حمل و نقل دریایی در شناورهای سنتی واقعی‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ سوخت موجب کاهش تردد برخی از شناورها شد، گفت: این در حالی است که با وجود کاهش تردد ، حجم عملیات تخلیه و بارگیری افزایش یافت و این نشان از رشد بهره‌وری دارد.

وی افزود: البته آزادسازی نرخ سوخت شناور در کرایه حمل لنج‌ها به عنوان شناورهای سنتی تاثیراتی داشت و انتقال کالا از امارات به چابهار با چالش‌هایی مواجه شد اما در قالب جلساتی با صاحبان کالا، تعاونی‌ها و صاحبان شناورها، نرخ‌های حمل مشخص شد.

رئیس امور بندری چابهار اضافه کرد: البته لنج‌داران افزایش نرخ سوخت شناور خود را با افزایش نرخ کرایه جبران کردند.

وی تاکید کرد: تا پیش از آزادسازی نرخ سوخت درآمد این شناورهای سنتی از جایی دیگر تامین می‌شد بنابراین نرخ‌های حمل کالا واقعی نبود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها