در حالی کمتر از یک هفته از تعلیق پروازهای فوقالعاده هواپیمایی آسمان به دلیل تاخیر 10 ساعته پرواز تهران- اهواز میگذرد که این ایرلاین پرواز دیروز شیراز-تهران را با تاخیر 6 ساعته انجام داد و حاضر به پرداخت خسارت به مسافران نشد.
به گزارش تسنیم، هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری با استناد به تاخیر 10 ساعته پرواز تهران-اهواز و نارضایتی مسافران اعلام کرد «با توجه به عدم توجه هواپیمایی آسمان به دستورالعمل ها و مقررات اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری، پاسخگویی نامناسب مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان و تاخیر طولانی مدت پروازهای این شرکت در هفته های گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری بارها خواستار تغییر در نحوه برنامه ریزی و تعامل مناسب با مسافران به ویژه در مواقع بروز تاخیر پرواز شد. بهدنبال عدم برنامه ریزی منظم پروازها، اطلاع رسانی و پاسخگویی نامناسب به مسافران صدور مجوز پروازهای جدید و فوقالعاده شرکت هواپیمایی آسمان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق میآید.»این در حالی است که با وجود برخورد سازمان هواپیمایی کشوری، تغییر در رویه هواپیمایی آسمان به وجود نیامده است و در تازهترین نمونه مسافران پرواز شیراز-تهران روز گذشته با تاخیر 6 ساعته توانستند به مقصد برسند.
یکی از مسافران این پرواز در اینباره به تسنیم گفت: در حالی پرواز ما (شیراز-تهران) باید ساعت 15:30 دقیقه انجام میشد که هواپیمایی آسمان ساعت 12 ظهر با ارسال پیامکی از تاخیر 3 ساعته این پرواز خبر داد.وی با بیان اینکه با توجه به اعلام هواپیمایی آسمان مبنی بر انجام پرواز در ساعت 18:50 در موعد مقرر عازم فرودگاه شیراز شدم، یادآور شد:در حالی مسافران برای سوار شدن به هواپیما آماده میشدند که یکبار دیگر هواپیمایی آسمان با ارسال پیامک زمان پرواز را حدود 3 ساعت دیرتر (ساعت 21:15) اعلام کرد.
وی ادامه داد: موضوع جالب توجه در تاخیر 6 ساعته پرواز شیراز-تهران اظهارات ضد و نقیص مسئولان هواپیمایی آسمان بود؛ یکی از مسئولان این ایرلاین در فرودگاه شیراز به مسافران گفت که دلیل تاخیر، تاخیر در ورود هواپیما و پروازهای قبلی است، اما خلبان پرواز شیراز-تهران دلیل تاخیر را خرابی تهویه هواپیما اعلام کرد.وی بیان کرد: متاسفانه هواپیمایی آسمان توجهی به حقوق مسافران ندارد و با آنکه باید خسارت تاخیر را بپردازد، مسئولان این ایرلان در پاسخ به اعتراض مسافران برخورد نامناسبی داشتند.