کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مالیات تشخیصی طلافروشان بیش از 10 برابر مالیات ابرازی


کد خبر : ۹۷۹۳۵پنجشنبه، ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۳۵۲۱۷۳ بازدید

انتشار آمارهای جدید از مالیات طلافروشان نشان داد که مجموع مالیات ابرازی طلافروشان کل کشور در شرایطی حدود 26 میلیارد تومان بوده که ...
مالیات تشخیصی طلافروشان بیش از 10 برابر مالیات ابرازیمالیات تشخیصی طلافروشان بیش از 10 برابر مالیات ابرازی

انتشار آمارهای جدید از مالیات طلافروشان نشان داد که مجموع مالیات ابرازی طلافروشان کل کشور در شرایطی حدود 26 میلیارد تومان بوده که مجموع مالیات تشخیصی از سوی سازمان مالیاتی بیش از 10 برابر این مبلغ بوده است.

آمارهای سازمان امور مالیاتی از رقم مالیات ابرازی صنف طلا و جواهر نشان می‌دهد که سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۳۵۸ واحد فعال در صنف  طلا و جواهر در کل کشور، رقمی بیش از ۴۰ میلیارد تومان مالیات ابرازی داشته‌اند.

این بدان معناست که به طور میانگین هر واحد صنفی در سال گذشته تنها ۶ میلیون تومان مالیات ابراز کرده است. هر چند مالیات تشخیصی سال گذشته در آمار اعلامی اعلام نشده، اما داده‌های دو سال قبل از آن تفاوت قابل توجه بین مالیات ابرازی این صنف و مالیات تشخیصی را نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات موجود در سال ۹۹ رقم مالیات ابرازی این صنف بیش از ۲۶ میلیارد تومان بوده است. بر این اساس اظهارنامه‌های ابراز شده فعالان صنف طلافروشی کشور، مالیات ابرازی هر واحد طلافروشی در سال ۹۹ تنها ۳ میلیون تومان بوده است.

با این حال رقم تشخیصی سازمان امور مالیاتی از طلافروشان سراسر کشور در سال ۹۹  بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۰ برابر رقم ابرازی فعالان این صنف بوده، به طوری که رقم دریافتی سازمان مالیاتی از هر واحد صنفی به طور میانگین بیش از ۳۲ میلیون تومان بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها