کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کار هست،فرهنگ کار کردن نیست!


کد خبر : ۹۷۹۱۵چهارشنبه، ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴:۵۰۴۶۴۴ بازدید

اگر چه امروز اکثریت جامعه، اشتغال را در پشت میزنشینی و جذب افراد در ادارات و سازمانهای دولتی...
کار هست،فرهنگ کار کردن نیست!کار هست،فرهنگ کار کردن نیست!

اگر چه امروز اکثریت جامعه، اشتغال را در پشت میزنشینی و جذب افراد در ادارات و سازمانهای دولتی می دانند اما کارشناسان تاکید دارند که این نگاه باید تغییر یابد و برای تغییر آن لازم است فرهنگ کار اصلاح شود و تفکر کارآفرینی در میان نسل نوجوان و جوان شکل بگیرد. به زعم آنها این جمله که می گویند "کار نیست" صحت ندارد، بلکه در اصل مشکل در فقدان فرهنگ کار است.

به گزارش ایسنا،  امروز فرهنگ کار از اهمیت بسزایی برخوردار است و در آشنایی افراد با محیط کار و راهیابی به بازار کار تاثیرگذار است. فرهنگ کار باید از خانواده‌ها آغاز شود و از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در سطح جامعه نهادینه شود.

رهبر معظم انقلاب کارآفرینی را نوعی عبادت و ارزش آفرینی دانسته و با اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی از دیدگاه اسلام، ایجاد اشتغال را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه‌سازی برای بکارگیری گنجینه استعدادهای انسانی عنوان فرمودند.

ایشان با تاکید بر نیاز اساسی کشور به کار و کارآفرینی می فرمایند: دو دلیل اساسی یعنی «آمادگی کشور برای جهش» و «فشار اقتصادی دشمنان» ، ثابت می کند که ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد. برهمین اساس در ابلاغ سیاستهای کلی اشتغال، بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی) و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور تاکید دارند.

محمد چکشیان ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه ارتقای فرهنگ کار در مقابل تمام افراد جامعه مسئولیم، از آغاز به کار دبیرخانه ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در وزارت کار خبر می دهد.

او با بیان اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، می گوید: ارتقای فرهنگ کار از بسیاری کارهای دیگر مهم‌تر است. علیرغم آنکه آسیب‌های اجتماعی روبه روز بیشتر می‌شود اما طبق آمارها در جامعه کار و تولید آسیب‌های اجتماعی کمتری وجود دارد زیرا افراد در مجموعه‌های کار و تولید، مدیریت می‌شوند.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشمندی نفس کار و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار برای عموم جامعه تاکید کرده و می گوید: مسئولیت ما در قبال جامعه کار و تولید، تقویت نشاط، سلامت، رشد، بهره‌وری و رضایت شغلی آنها است. اهتمام به ورزش کارگری، تلاش برای پایین‌ آوردن نرخ آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات اجتماعی و توجه به موضوعات فرهنگی جامعه کار و تولید ما را در دستیابی به این اهداف یاری خواهد کرد.

معاون وزیر کار می گوید: اگر فرهنگ کار را ارتقا دهیم حتی کودکان مخاطبان ما هستند. ما کار ستاد ملی نهضت فرهنگ کار را شروع کرده ایم و امیدواریم همه افراد در این حوزه به ما کمک کنند.

در حال حاضر راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در شهرک های صنعتی، کارخانه‌ها و شهرک های مسکونی ویژه کارگران با هدف تبیین ابعاد مختلف فرهنگ کار می تواند زمینه ساز ارتقای فرهنگ کار و تلاش باشد و بسترهای لازم برای رشد مولفه های کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری، روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در محیط های کاری را فراهم کند.

هم اکنون نبود فرهنگ کار یکی از معضلات اساسی کشور در بحث اشتغال به شمار می رود و روحیه کارآفرینی در بین جوانان کمرنگ شده است در حالی که فرهنگ کار، مقدمه اشتغال و کارآفرینی است و باید پیوند میان فرهنگ کار و آموزش و مهارت شکل بگیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان جویای کار با محیط واقعی کسب و کار پیش از ورود به بازار اشتغال به وجود آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها