کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش تصویری ; بهترین شهرهای جهان برای زندگی


کد خبر : ۹۷۵۰۵جمعه، ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰:۱۰۱۱۱۷۴ بازدید

موسسه Economist Inelligence Unit بار دیگر 172 کلان‌شهر جهان را با معیارهایی چون بهداشت، فرهنگ، ساختارهای زیربنایی، محیط زیست و ...
گزارش تصویری ; بهترین شهرهای جهان برای زندگیگزارش تصویری ; بهترین شهرهای جهان برای زندگی

موسسه Economist Inelligence Unit بار دیگر 172 کلان‌شهر جهان را با معیارهایی چون بهداشت، فرهنگ، ساختارهای زیربنایی، محیط زیست و آموزش زیر ذره‌بین برده است. بهترین شهرهای جهان برای زندگی در این گزارش تصویری:

وین/ اتریش
 

وین/ اتریش

با پایان محدودیت‌های کرونا وین با کسب ۱/ ۹۹ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز بار دیگر به صدر جدول "بهترین شهرهای جهان برای زندگی" بازگشت. این شهر که چند سال در این رتبه‌بندی مقام نخست را داشت، سال گذشته در رتبه دوازدهم جای گرفته بود. در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه EIU اوکلند، کلان‌شهر نیوزلند رتبه نخست را کسب کرده بود. اوکلند امسال در رتبه سی و چهارم جای گرفته است.

کپنهاگ/ دانمارک
 

کپنهاگ/ دانمارک

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ که روز پنجشنبه ۲۳ ژوئن (۲ تیر) منتشر شد کپنهاگ با کسب ۱۰۰ امتیاز در عرصه امنیت و ثبات، ۸/ ۹۵ امتیاز در عرصه بهداشت، ۴/ ۹۵ امتیاز در عرصه فرهنگی، ۱۰۰ امتیاز در عرصه آموزش و ۱۰۰ امتیاز در عرصه زیرساخت‌ها با شاخص ۹۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.



زوریخ/ سوئیس
 

زوریخ/ سوئیس

زوریخ بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است که با شاخص ۳/ ۹۶ امتیاز مشترکا با شهر کلگری کانادا در رتبه سوم "بهترین شهرهای جهان برای زندگی" در سال ۲۰۲۲ جای گرفته است. کیفیت ممتاز مورد سنجش زندگی در این شهر باعث شده تا نام زوریخ هر بار در رتبه‌های بالای لیست قرار گیرد.



کلگری/ کانادا
 

کلگری/ کانادا

بزرگترین شهر استان آلبرتای کانادا در سال‌های اخیر جایگاه ثابتی در لیست بهترین شهرهای قابل زندگی داشته است و امسال هم مشترکا با شهر زوریخ با کسب شاخص ۹۶/۳ در رتبه سوم قرار گرفته است. کلگری مرکز انرژی و یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی کانادا محسوب می‌شود.



ونکوور / کانادا
 

ونکوور / کانادا

ونکوور از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ در جایگاه نخست "بهترین‌ شهرها برای زندگی" قرار داشت و در سال ۲۰۱۵ نیز بار دیگر جایگاه اول را گرفت. این شهر با وجود اندکی افت، هنوز هم با ۱/ ۹۶ امتیاز در رتبه پنجم بهترین کیفیت زندگی قرار دارد.
 


ژنو/ سوئیس
 

08dri02ejtql0t5tr685.jpg

کوچک‌ترین کلان شهر دنیا که در منطقۀ فرانسوی زبان سوئیس قرار دارد، میزبان نشست‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و مرکز کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ است. این شهر با کسب شاخص ۹/ ۹۵ در رتبه ششم بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. ژنو در عرصه بهداشت ۱۰۰ امتیاز کسب کرده است.
 



فرانکفورت/ آلمان

فرانکفورت/ آلمان

سه شهر آلمانی فرانکفورت، هامبورگ و دوسلدورف از برندگان لیست اکونومیست در سال ۲۰۲۲ هستند. فرانکفورت در رتبه هفتم، هامبورگ در رتبه شانزدهم و دوسلدورف در رتبه ۲۲ جای گرفته‌اند که وضعت هر سه شهر در لیست جهانی ۳۰ رتبه ارتقا یافته است.
 



تورنتو/ کانادا
 

تورنتو/ کانادا

شهر تورنتو با ۴/ ۹۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، نیز در جمع بهترین شهرها برای زندگی در آمریکای شمالی است. پایتخت کانادا در عرصه آموزش و بهداشت ۱۰۰ امتیاز کسب کرده است. بیش از ۵۰ درصد از ساکنان این شهر در خارج از کانادا زاده شده‌اند و افرادی از ۲۳۰ ملیت مختلف در آن زندگی می‌کنند.
 



آمستردام/ هلند
 

آمستردام/ هلند

آمستردام از رتبه پانزدهم در سال گذشته، به رتبه نهم در سال جاری ارتقا یافته است. این شهر موفق شد ۳/ ۹۵ امتیاز را بدست آورد. آمستردام هم در عرصه بهداشت ۱۰۰ امتیاز کسب کرده است. رتبه این شهر از سال ۲۰۱۹ به این سو در همه موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفتند، دائما بهبود یافته است.
 



اوساکا/ژاپن
 

اوساکا/ژاپن

اوساکا که سال گذشته در رده دوم قرار گرفته بود در سال ۲۰۲۲ مشترکا با ملبورن استرالیا به رتبه دهم سقوط کرده است. این کلان شهر اقتصادی ژاپن برای غذاهای تازه و با کیفیت، ثبات و نرخ پایین جرم‌های جنایی و مراقبت‌های ممتاز بهداشتی شهرت دارد.
 


ملبورن/استرالیا
 

ملبورن/استرالیا

ملبورن پیش از این که در سال ۲۰۱۸ جایگاه خود را به وین، پایتخت اتریش بدهد، برای هفت سال متوالی بهترین شهر برای زندگی در جهان معرفی شده بود. ملبورن که امسال مشترکا با اوساکای ژاپن در رتبه دهم قرار گرفته، در عرصه‌های آموزش و زیرساختارها یکصد امتیاز کسب کرده است.



تهران/ایران
 

تهران/ایران

پایتخت ایران در رتبه ۱۶۳ لیست سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است. تهران از یکصد امتیاز ۵۵ امتیاز در عرصه امنیت و ثبات، ۸/ ۴۵ امتیاز در عرصه بهداشت، ۹/ ۳۲ امتیاز در عرصه فرهنگ، ۵۰ امتیاز در عرصه آموزش و ۳/ ۳۹ امتیاز در عرصه زیرساخت‌ها کسب کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها