کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سخنگوی دولت: تورمی که از دولت قبلی گرفتیم بی‌سابقه بود


کد خبر : ۹۶۹۹۴یکشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱:۰۳۳۲۵۴ بازدید

وضعیت شروع به کار دولت سیزدهم، وضعیتی بود که مردم خیلی از شرایط موجود راضی نبودند. برای مثال تورم شهریور ماه قریب به ...
سخنگوی دولت: تورمی که از دولت قبلی گرفتیم بی‌سابقه بودسخنگوی دولت: تورمی که از دولت قبلی گرفتیم بی‌سابقه بود

سخنگوی دولت:

وضعیت شروع به کار دولت سیزدهم، وضعیتی بود که مردم خیلی از شرایط موجود راضی نبودند. برای مثال تورم شهریور ماه قریب به ۶۰ درصد بود که این میزان در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

برخی مواقع یک سال یا چند ماه تورم زیاد و با سرعت کنترل می‌شود، اما قریب به چهار سال تورم بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد داشتیم و مستمر به مردم فشار وارد شد. همزمان با این تورم، دهه ۹۰ به دهه از دست رفته تبدیل شد و رشد اقتصادی میانگین دهه ۹۰ چیزی نزدیک به صفر است. همچنین فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد. یعنی هم فقر را داشتیم و هم تبعیض را.

وقتی ما با جهش قیمت مسکن در گذشته مواجه شدیم و وقتی افزایش قیمت سالانه را داشتیم، طبیعتاً مالکان علاقمند به افزایش اجاره‌بها هستند اما دولت طرف مستأجران است و تکلیف خود را مشخص کرده است. اساساً عدالت‌محوری این دولت ایجاب می‌کند همیشه سمت طبقه ضعیفتر جامعه بایستد. دهک‌های پایین با فشار بیشتری مواجه هستند و دولت تا جایی که اختیار قانونی داشته اقدام کرده و در باقی موارد که اختیاری نداشته حدود دوهفته‌ای است که در شورای سران قوا و مجلس در حال پیگیری هستند تا طبقه مالک هم همراهی و تمکین با طرح را داشته باشد.

برای ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی پس از شناسایی وزارت راه برگه مالیاتی صادر شده است و تشدید سخت گیری برای پرداخت مالیاتها مطابق قانون در نظر گرفته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها