کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صعود 2 پله‌ای ایران در رده بندی آزادی اقتصادی 178 کشور


کد خبر : ۹۶۸۲چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸:۴۲۳۰۸۶ بازدید

بنیاد هریتج از بهبود وضعیت آزادی اقتصادی در ایران خبر داد و اعلام کرد این کشور با صعود 2 پله ای در رده بندی 178 کشور جهان از نظر آزادی اقتصادی ...

بنیاد هریتج از بهبود وضعیت آزادی اقتصادی در ایران خبر داد و اعلام کرد این کشور با صعود 2 پله ای در رده بندی 178 کشور جهان از نظر آزادی اقتصادی رتبه 171 را بدست آورده است.

بنیاد هریتج در گزارش خود موسوم به «شاخص آزادی اقتصادی 2015» از بهبود وضعیت ایران از نظر شاخص آزادی اقتصادی خبر داد.

بر اساس این گزارش ایران که سال گذشته در شاخص آزادی اقتصادی نمره 40.3 را بدست آورده بود در گزارش امسال با 1.5 نمره افزایش نمره 41.8 را به خود اختصاص داده است.

شاخص آزادی اقتصادی میزان آزادی فعالیت های اقتصادی بر اساس اصول اقتصاد بازار آزاد را نشان می دهد و به هر کشور در این شاخص نمره ای از صفر تا 100 داده می شود که هر چه این نمره بیشتر باشد بر آزادی اقتصادی بیشتر در آن کشور دلالت دارد.

بر این اساس اقتصاد ایران در سال 2014 حرکتی به سمت آزاد شدن داشته است و به همین ترتیب رتبه ایران در رده بندی اقتصادهای آزاد دنیا نیز ارتقا یافته است.

در گزارش امسال هریتج 178 کشور مورد مطالعه قرار گرفته اند و بر اساس آن ایران رتبه 171 را بدست آورده است. ایران در رده بندی جهانی نسبت به سال قبل 2 پله صعود داشته است. رتبه آزادی اقتصادی ایران در گزارش سال قبل 173 اعلام شده بود.

به گزارش تسنیم، بنیاد هریتج هنگ کنگ را آزاد ترین اقتصاد جهان معرفی کرده و نمره 89.6 را در شاخص آزادی اقتصادی به این کشور داده است. سنگاپور با نمره 89.4 در رتبه دوم و نیوزیلند با نمره 82.1 در رتبه سوم قرار گرفته اند. کشورهای استرالیا، سوئیس،کانادا، شیلی، استونی، ایرلند و موریتوس نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کره شمالی نیز با نمره 1.3 به عنوان بسته ترین اقتصاد جهان معرفی شده و در رتبه آخر این رده بندی قرار گرفته است. کوبا و ونزوئلا نیز به ترتیب یک و 2 پله بالاتر از این کشور قرار گرفته اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها