کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اوج گیری برخورد با متخلفان بازار


کد خبر : ۹۵۷۶۹دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴:۳۶۲۱۸۵ بازدید

نقره داغ تولیدکننده بزرگ ماکارونی، برخورد با مرغ فروشان متخلف، تاکسی اینترنتی، کشف انبارهای بزرگ احتکار و افزایش 10 برابری بازرسی؛ بازار آرام خواهد گرفت؟
اوج گیری برخورد با متخلفان بازاراوج گیری برخورد با متخلفان بازار

روز گذشته با اظهارات چند مقام مسئول مشخص شد که روند برخورد با تخلفات در بازار شدت گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها جریمه سنگین یک کارخانه ماکارونی و برخورد با مرغ‌فروشان متخلف است.

احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با ایرنا به آخرین گزارش‌ها از میزان تخلفات انجام شده توسط کارخانه‌ها بعد از اعلام قیمت‌های جدید اظهارکرد: در پنج روز اخیر حدود پنج هزار گزارش تخلف از کل کشور به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بیشتر تخلفات انجام شده مربوط به احتکار بوده است یا گران‌فروشی، افزود: گزارش‌های ارائه شده در چند وقت گذشته مربوط به احتکار و گران‌فروشی بود اما بیشتر گزارش‌های اخیر در زمینه احتکار بوده است.

اصانلو خاطرنشان کرد: شنبه هم بازدیدی از انباری واقع در شهر ری داشتیم که تخلفات آن کشف شد و بر اساس گزارش منتشر شده معادل سه هزار تن برنج، ۱۰۰ تن روغن و دو هزار تن شکر احتکار شده بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سه روز اخیر بیشترین احتکار مربوط به روغن بود که بعد از شناسایی این تخلف، تشکیل پرونده انجام و در نهایت کالای کشف شده به بازار عرضه شد.

وی در ادامه به صحبت‌های مطرح ‌شده در خصوص کارخانه تک ماکارون که طی یک هفته گذشته از باز کردن درِ انبارها به روی بازرسان خودداری کرده‌اند، هم گفت: این موضوع صحت ندارد، تک ماکارون اکنون رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد تومان محکوم شده و مجبور به عرضه کالاهای در اختیار خود به بازار شده است؛ اکنون مشکلی از لحاظ ورود ماموران به انبارها وجود ندارد.

در همین حال سخنگوی فرماندهی ‌کل انتظامی کشور نیز افزود: با اقدام عملیاتی همکاران عزیز ما در سراسر کشور بیش از 757 تن گندم و آرد، 301 تن روغن خوراکی، 151 تن ماکارونی، 136 تن برنج و 100 تن نهاده‌های دامی درمجموع به ‌ارزش ‌هزار و 194 میلیارد ریال کشف شده است. وی تصریح کرد: در این راستا 257 متهم بازداشت و 55 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند. همچنین پس از اعلام یکی از نهادهای امنیتی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی از اقلام و کالاهای اساسی تنظیم بازاری متعلق به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در پایتخت به دادستانی تهران، این مقام قضایی دستور فوری صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از دادگستری تهران، پس از اعلام گزارش موضوع به دادستانی تهران، فورا دستور پلمب انبار مذکور تا زمان بررسی دقیق ماجرا، از سوی سرپرست دادسرای ناحیه ۳۲ «جرایم اقتصادی» صادر شد. بر اساس برآورد اولیه حدود ۳۱۰ تن برنج هندی تنظیم بازاری، ۲۴ تن برنج ایرانی، ۱۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم روغن سرخ کردنی، ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای و یک تن برنج پاکستانی تنظیم بازاری در این انبار احتکار شده بود. در همین حال، مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز درباره وضعیت نظارت‌ها بر بازار، افزود: از شنبه هفته گذشته یک طرح نظارتی ویژه در دستور کار قرار گرفت و بازرسی‌ها از سوی تعزیرات، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بسیج در روز به ۱۰ برابر افزایش یافت و گشت‌های مشترک در حال انجام است. همچنان هم این بازرسی‌ها ادامه دارد و با متخلفان طبق ضوابط برخورد خواهد شد. سازمان تعزیرات حکومتی نیز اختیارات بیشتری گرفت و برخوردها به شدت افزایش یافت و دست تعزیرات برای اعمال جریمه‌های سنگین باز است.

مفتح تاکید کرد: البته ما روی گزارش‌های مردم حساب ویژه باز کرده ایم که در همین راستا در سامانه ۱۲۴ یک بازنگری جدی صورت گرفته و بسترهای ارتباطی به شدت افزایش یافته و توسعه امکانات این سامانه انجام شده است تا عامه مردم راحت‌تر از گذشته تخلفات را اطلاع دهند.

همچنین روز گذشته نشست ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. ارائه گزارش‌هایی در خصوص برخورد با گران فروشی و احتکار در بازار از جمله دیگر موضوعات این جلسه بود که بر اساس آن و با تاکید مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد تا برخوردهای قضایی و انتظامی با متخلفان و اخلالگران در بازار کالاهای اساسی و سایر کالاها و خدمات به بهانه اجرای این طرح با شدت و سرعت ادامه یابد. در همین زمینه، وزیر دادگستری گزارشی از رسیدگی به پرونده تخلف یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی را  ارائه کرد و گفت: مدیران این مجموعه متعهد شدند مبالغ دریافت شده اضافی را به مسافران عودت دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها