کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لاتاری برای خرید خودروی داخلی، حق مردم نیست


کد خبر : ۹۵۴۰۷چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹:۴۹۸۹۲۳ بازدید

اگرچه مجمع تشخیص در جلسه پنج‌شنبه 8 اردیبهشت موضوع واردات خودرو را تعیین تکلیف کرد، اما مجلس نیز دوشنبه به روش تولید و ...
لاتاری برای خرید خودروی داخلی، حق مردم نیست لاتاری برای خرید خودروی داخلی، حق مردم نیست

اگرچه مجمع تشخیص در جلسه پنج‌شنبه 8 اردیبهشت موضوع واردات خودرو را تعیین تکلیف کرد، اما مجلس نیز دوشنبه به روش تولید و کیفیت خودروی داخلی واکنش نشان داد.

 به گفته قالیباف، اینکه امروز قیمت تمام شده خودرویی مانند پراید، ۲۰۰ میلیون تومان است در محاسبه‌ای با ارز معادل حدود ۲۵ هزار تومان، خودروهایی با ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیتی بسیار عالی وجود دارد که می‌تواند به کشور وارد شود، این خواسته مجلس بوده و مجمع نیز با آن همراهی کرد؛ این موضوع در ارتقای کیفیت تولید، قیمت تمام شده و تیراژ تولید موثر خواهد بود، بنابراین از پافشاری مجلس و همراهی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم.

 او این سخنان را در پاسخ به تذکر بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری اعلام کرد که د‌ر نطق میان دستورش با انتقاد از وزارت صمت در خصوص افسارگسیختگی بازار خودرو، گفته بود وضعیت بازار خودرو قابل تحمل نیست و بر کالاهای اساسی نیز اثرات سوء گذاشته و سفره مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است. رئیس مجلس در پاسخ به بابایی گفت: بحث واردات خودرو به این شکل نیست که فقط خودرو وارد کنیم از این‌رو در قانون نیز به این امر و به تولید نیز توجه شده است.  علی بابایی‌کارنامی گفت: یک نفر باید پاسخگوی تورمی که در کشور ایجاد شده است، باشد. وزیر صمت چکاره است؟ آیا مجلس نباید نظارت کند؟ دولت آقای رئیسی نیز که به نفع مردم تلاش می‌کند، باید پاسخگو باشد.

به گفته وی، وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم، مردم از ما درباره قیمت خودرو سوال می‌کنند، حتی در شب‌های قدر مردم از ما سوال می‌کردند که آقای نماینده مجلس چرا به وضعیت افسارگسیخته خودرو نظارت نمی‌کنید؟ حدود ۵۷ درصد افزایش حقوق کارگران بوده است، اما قیمت‌ها بالا رفته است.

در این میان خانه ملت به نقل از مهدی عسگری، نماینده مردم‌ کرج نوشت: لاتاری برای خرید خودروی بی‌کیفیت حق مردم نیست. عضو کمیسیون صنایع و معادن در توییتر نوشته است: خودروی ولووxc۹۰ مدل۲۰۲۲ در سایت شرکت با دلار امروز یک میلیارد و ۴۵۷میلیون تومان و کارکرده ۲۰۱۷ آن در ایران بالای ۵ میلیارد تومان است. بعد از چند دهه حمایت از خودروسازی شبه‌دولتی حق مردم این نیست با ‎ لاتاری شانس خود را برای خرید خودروی بی‌کیفیت امتحان کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها