کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح جدید فروش فوری ایران خودرو چقدر سود دارد؟


کد خبر : ۹۴۹۷۴چهارشنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴:۳۱۲۵۲۰۳ بازدید

در اقتصاد آشفته کشور که تولید جایگاه خوبی ندارد و دلالی و سرمایه گذاری های بی هدف، جایگاهی مهم پیدا کرده ...
طرح جدید فروش فوری ایران خودرو چقدر سود دارد؟طرح جدید فروش فوری ایران خودرو چقدر سود دارد؟

حواله فروشی؛ بازار جدید و پرسود دلالان خودرو

در اقتصاد آشفته کشور که تولید جایگاه خوبی ندارد و دلالی و سرمایه گذاری های بی هدف، جایگاهی مهم پیدا کرده است، بازار پر هرج و مرج خودرو نیز یکی از منابع درآمد آسان برای عده ای سودجو شده است. در این بازار، یکی از منابع پرسود خرید حواله یا امتیاز خودرو است که به لطف قرعه کشی های خودروسازان بازار داغی پیدا کرده است و خیلی افراد را بدون زحمت و دردسر، ثروتمند کرده است.

از طرفی هم تا حد زیادی مشکل افرادی که توانایی پرداخت پول "پیش خودرو" را تا موعد مقرر ندارند حل کرده و چند ده میلیونی هم نصیب آنها میکند.  

در واقع تفاوت قابل توجه قیمت کارخانه و بازار در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله بسیار وسوسه کننده است و معامله گران به خوبی از این فرصت استفاده کرده و از خرید و فروش حواله و امتیاز خودروهای پیش فروش شده که اتفاقا جرم هم اعلام شده، پول های خوبی نصیبشان شده است.

جالب اینجاست که این بازار غیرقانونی آن‌قدر رشد کرده که برای خودش قانون داره تا خریدار و فروشنده متضرر نشوند و کلاه سرشان نرود و برای اطمینان طرفین کار به عقد قرارداد و دریافت چک ضمانت هم کشیده می‌شود. حتی یکی از بخش های مهم قرارداد فروش حواله خودرو، تضمین تحویل خودرو به خریدار در صورت فوت معامله گر است. یعنی فروشنده تعهد میدهد که در صورت فوت او، خودرو به خریدار برسد و ورثه کاری نتوانند انجام بدهند و مانع کار او شوند.

حالا با شروع سال 1401 و انتشار طرح های فروش خودروسازان در فروردین، به فاصله بسیار کوتاهی پس از اعلام نتایج قرعه کشی، سر و کله تبلیغات فروشندگان و خریداران حواله در فضای مجازی پیدا شد و دوباره باید شاهد بازار سیاه فروش حواله ها باشیم.

اما وزیر صمت برای مقابله با این وضع، سال گذشته وعده حذف قرعه کشی را داده بود که البته گفته بود حذف قرعه کشی قرار است به تدریج و در اواسط سال 1401 اجرایی شود. زیرا برای حذف قرعه کشی اول باید تولید خودرو افزایش پیدا کند که خودش یک پروسه بسیار زمانبر است.

از طرفی همه میدانند که ممنوعیت واردات خودرو به کشور سبب انحصار خودروسازی در کشور شده و به طبع فرصتی به خودروسازان داده است که با عرضه قطره چکانی خودرو طرح های قرعه کشی را ایجاد کنند و در نتیجه بازار سیاه فروش حواله خودرو ایجاد شود. به همین دلیل مجلس و دولت تصمیم گرفته اند که در چند مرحله واردات خودرو را آزاد کرده که در اولین مرحله قرار شده است که واردات 70 هزار خودرو تسهیل شود.

به هرحال خودرو یکی از پرتقاضاترین محصولات در ایران و بازار خودرو یکی از آزاردهنده ترین بازارها برای مردم است. اما حالا با آمدن دولت جدید همه منتظر هستند که بالاخره فرمان این بازار به نفع مردم بچرخد و آنها بتوانند خودروهایی با کیفیت را بدون دردسرهای عجیب این روزها بخرند.   

در جدیدترین طرح فروش فوری ایران خودرو که  از دیروز سه شنبه آغاز شده، تفاوت بازار و کارخانه محاسبه شده است.

 

قیمت کارخانه

قیمت بازار

سود این طرح

پارس سال سفارشی  XU7P

پارس سال TU5 سفارشی ELX
184 340 156
پارس TU5

پارس سال موتور XU7p
176 377 201
رانا پلاس پانوراما

رانا پلاس پانوراما
228 330 102
رانا پلاس

رانا پلاس پانوراما
214 298 84

* قیمت ها به میلیون تومان می‌باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها