کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک روز آرام در بازار طلا و سکه / دلار گران شد


کد خبر : ۹۴۶۹سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵:۱۵۲۸۲۰ بازدید

روز دوشنبه بازار سکه و طلا بار دیگر با جهش قیمتی اما اندک مواجه شد. سکه طرح جدید با حدود 10 هزارتومان افزایش به یک‌ میلیون‌ ...

روز دوشنبه بازار سکه و طلا بار دیگر با جهش قیمتی اما اندک مواجه شد. سکه طرح جدید با حدود 10 هزارتومان افزایش به یک‌ میلیون‌و 32 هزار‌و‌500 تومان رسید و سکه طرح قدیم با همین حدود افزایش به قیمت یک‌میلیون‌ و 31 هزارتومان معامله شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 105 هزارتومان رسید که این قیمت در ماه‌های اخیر در بازار طلا و سکه بی‌سابقه بوده است. بیشترین قیمت سکه طرح جدید یک‌میلیون‌و 34 هزارتومان ثبت شده است. افزایش قیمت در انواع سکه چون ربع، نیم و گرمی نیز مشهود بود. با‌این‌حال بازار طلای تهران در روز گذشته با رونقی نسبی مواجه بود. سهراب اشرفی، تحلیلگر بازار ارز و سکه می‌گوید: «روز گذشته ارزش طلا در بازارهای جهانی با کاهش اندکی همراه شد اما به این دلیل که قیمت دلار در بازار داخل با افزایش جزیی نسبت به روز یکشنبه همراه شد، قیمت طلا و سکه مقدار کمی در مسیر صعودی گام برداشت. همچنین دیروز شاخص اقتصادی مهمی در بازارهای جهانی وجود نداشت در نتیجه طلا روز آرامی را پشت‌سر گذاشت.» روز گذشته رویترز تحلیلی را در مورد قیمت جهانی اونس طلا منتشر کرد. تحلیلگران تکنیکال نیز معتقدند؛ قیمت طلا تلاش می‌کند بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شود.

صبح روز گذشته اونس جهانی روندی کاهشی را طی کرد. اما با این وجود قیمت سکه رشد داشت، بنابراین می‌توان رشد قیمت دلار در بازار‌های داخلی را دلیل این رشد دانست.  

yxul1y9mc1o9ox3v9z4c.jpg


دلار سربالا رفت

در بازار ارز دیروز دلار آمریکا با حدود 70 تومان افزایش به 3516 تومان رسید. واحد پول انگلستان، پوند نیز با 37 تومان افزایش با قیمتی حدود 5320 تومان معامله شد.

این افزایش قیمت در یورو نیز که در روزهای اخیر با روندی نزولی روبه‌رو شده بود وجود داشت. این ارز اروپایی با جهشی 60 تومانی به قیمت 4105 تومان در بازار‌های ایران رسید. اما درهم برخلاف سایر ارزهای عمده بازار کاهش قیمت را در پیش گرفت.

قیمت 957 تومان برای هر درهم امارات بر شیشه اغلب صرافی‌ها دیده شد که نسبت به روز قبل از آن حدود 12 تومان افت دارد.


8beoufcu1bf0vrse47bm.jpg


سهراب اشرفی، تحلیلگر بازار ارز و سکه می‌گوید: دیروز دلار در بازار تهران مقدار کمی به نسبت روز یکشنبه افزایش داشت که علت آن افزایش جزیی تقاضا بود. البته دلار نقدی به اندازه کافی در بازار وجود داشت و این نوسانات کوچک، طبیعی به‌نظر می‌رسد. البته به‌نظر می‌رسد روز گذشته دلالان به بهانه مبهم‌بودن نتیجه مذاکرات ایران و گروه 1+5 بهانه‌ای به دست آوردند تا سفته‌بازی را دوباره آغاز کنند. همین بهانه موجب شد تا تقاضا در بازار آزاد ارز افزایش یابد و به‌تبع این موضوع قیمت دلار هم بالا رود.  اما در هر صورت دلار میل به بالارفتن دارد و در صورتی که بانک مرکزی دلار به بازار تزریق نکند ممکن است قیمت این ارز در بازار آزاد بالاتر از این مقدار فعلی هم برود

76q1wv6fdvonqfm95r.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها