کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مونوپاد چیست و چه کاربردی دارد؟


کد خبر : ۹۴۰۵۲جمعه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱:۰۸۵۰۸ بازدید

مونوپاد به عنوان تکیه گاه دوربین برای عکاسی در موقعیت های مختلف کاربرد دارد. در حقیقت کاربرد مونوپاد آنچنان عکس سلفی گرفتن را متحول ساخت که پس از ...

مونوپاد به عنوان تکیه گاه دوربین برای عکاسی در موقعیت های مختلف کاربرد دارد. در حقیقت کاربرد مونوپاد آنچنان عکس سلفی گرفتن را متحول ساخت که پس از آن عکس های سلفی در موقعیت های عجیبی در شبکه های اجتماعی منتشر شدند.

مونوپاد چیست؟( Monopod)

مونوپاد یا Monopod ترکیبی از دو کلمه Mono و Pod است. مونو یا Mono به معنای تک، خود و تنها بوده و Pod به معنای میله یا دسته است. این ترکیب را می توان به خوبی تعبیر به ابزاری کرد که با داشتن دسته میله ای شکل، برای گرفتن عکس های سلفی کارایی دارد.

 

کاربرد مونوپاد چیست؟

کاربرد مونوپاد در موقعیت های متفاوتی خود را نمایان می سازد، اما شاید عمده کاربرد آن را بتوان در تسهیل عکاسی در طبیعت، سفر و ... دانست.

با توجه به پایداری و ثابت شدن گوشی موبایل و دوربین در قاب و گیره مونوپاد ، عکاسی بارها حرفه ای تر انجام شده و می توانید از فاصله های بیشتر نیز نسبت به عکاسی مورد نظر خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه نه تنها در عکاسی بلکه در فیلمبرداری نیز به همان اندازه موثر خواهد بود.

 

نکات قابل توجه هنگام خرید مونوپاد

برای خرید مونوپاد در میان مدل های بیشمار، باید به موارد مختلفی دقت داشته باشید که به شکلی وجه تمایز میان این مدل ها محسوب می شوند. از جمله این موارد، باید به نکات زیر اشاره داشت:

ارتفاع میله مونوپاد

ارتفاع میله یا دسته مونوپاد، می تواند کوتاه یا بلند باشد و انتخاب این سایز، بستگی به کاربرد مونوپاد برای شما خواهد داشت. به این شکل شما انتخاب های مختلف میان دستگاه هایی با میله 20 سانتی متری تا 150 سانتی متری خواهید داشت. این میله ها غالبا دارای موقعیت جمع شونده بوده و می توانید در سایزهای مختلف، آن ها را تنظیم کنید.

اگر دستگاهی را انتخاب کنید که تنظیم ارتفاع میله آن در سایزهای مختلف میسر باشد، برای عکاسی شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد.

وزن مونوپاد

برای آن که نگه داشتن مونوپاد در دست کاربر، بهتر و راحت تر باشد، باید به دنبال دستگاه هایی بروید که وزن کمتری داشته باشند. وزن کم و حمل و نقل راحت تر، کاربرد مونوپاد را بیشتر می سازد.

محل قرارگیری شاتر مونوپاد

شاتر مونوپاد از طریق ارتباط بلوتوث یا ارتباط سیمی، با گوشی تلفن همراه هماهنگ شده و برای عکس انداختن، کافی است که شاتر را فشار دهید. برای آن که کار با دستگاه مونوپاد راحت تر و بهتر صورت بگیرد، باید موقعیت قرارگیری شاتر کاملا مناسب باشد. از این روی پیش از خرید، به این موضوع دقت کنید تا دسترسی شما به شاتر حین عکاسی، در بهترین وضعیت باشد.

نکته: ارتباط سیمی در دستگاه های ارزان تر و قدیمی تر بوده و باید بین دکمه شاتر و گوشی، از طریق یک سیم کوچک و کوتاه، ارتباط برقرار شود.

گیره مونوپاد

برای آن که گوشی تلفن همراه را در مونوپاد قرار داده و آن را در محل خود محکم کنید، از گیره مونوپاد استفاده می شود. برای خرید مونوپاد، توجه داشته باشید که حتما این گیره به اندازه کافی حرفه ای طراحی شده و حالت چرخشی داشته باشد.

قابلیت های دیگر

از جمله قابلیت های دیگری که در برخی از مونوپاد ها وجود دارد، می توان به امکان زوم کردن اشاره کرد. در صورتی که Monopod مورد نظر شما چنین قابلیتی داشته باشد، می توانید از طریق دکمه زوم که معمولا روی دسته قرار دارد، به راحتی روی تصویر مورد نظر خود، به اندازه لازم زوم کنید.

نکته: توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر شما که تصمیم به خرید آن گرفته اید، با سیستم های اندروید و IOS سازگاری داشته باشد. به این شکل می توانید از همان دستگاه برای هر دو مدل گوشی های اندرویدی و IOS استفاده کنید.

عوامل موثر بر هزینه مونوپاد

هزینه مونوپادها بسته به جنس بدنه و ارتفاع میله یا دسته، همین طور نوع شاتر و موقعیت قرارگیری آن تا حدودی متفاوت است. دستگاه هایی که شاتر سیمی دارند، به مراتب هزینه کمتری در مقایسه با دستگاه های دارای شاتر بلوتوثی دارند. همین طور برخی از دستگاه ها دارای قابلیت های متمایز و برتری چون قابلیت زوم کردن هستند که باعث می شود تا در نهایت هزینه کمتری در مقایسه با مدل های ساده داشته باشند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها