کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین خودرو سال اروپا معرفی شد


کد خبر : ۹۳۶۰۵دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸:۱۶۸۸۳۸ بازدید

کیا EV6 با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای ...
بهترین خودرو سال اروپا معرفی شدبهترین خودرو سال اروپا معرفی شد

کیا EV6 با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند. EV6 برای کسب مقام اول با شش ماشین دیگر رقابت می‌کرد که پنج مدل الکتریکی در بین آنها بود.

بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد.

پس از کیا EV6، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک ۵ هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

پژو ۳۰۸ تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۱، نیسان لیف و در سال ۲۰۱۹، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها