کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در اروپا فروش خودروهای برقی از گازوئیلی پیشی گرفت


کد خبر : ۹۱۹۹۵جمعه، ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲:۰۹۲۵۶۹ بازدید

اروپایی ها در آخرین ماه سال 2021 تعداد بیشتری خودروی برقی نسبت به گازوئیلی خریدند و این اولین باری است که برقی ...
در اروپا فروش خودروهای برقی از گازوئیلی پیشی گرفتدر اروپا فروش خودروهای برقی از گازوئیلی پیشی گرفت

اروپایی ها در آخرین ماه سال 2021 تعداد بیشتری خودروی برقی نسبت به گازوئیلی خریدند و این اولین باری است که برقی از گازوئیلی سبقت می گیرد.

داده های منتشر شده توسط ماتیاس اشمیت Matthias Schmidt از تحلیل گران مستقر در شهر برلین در نیویورک تایمز The New York Times، نشان می دهد که 20 درصد از خودروهای نوی فروخته شده در اروپا و بریتانیا با باتری تأمین نیرو می شوند. در حالی که فروش خودروهای گازوئیلی کمتر از 19 درصد بوده است.

در سال 2021 تسلا پرفروش ترین برند خودروهای برقی و فولکس واگن مقام دوم را کسب کرده است. تسلا برای بازار اروپا از کارخانه چین خود واردات داشته اما در حال ساخت کارخانه خودروسازی در برلین آلمان است.

در سال 2015، نیمی از خودروهای نوی فروخته شده در اتحادیه اروپا گازوئیلی بودند. اما حالا محبوبیت خودروهای برقی باتری دار در اروپا، ایالات متحده و چین رو به افزایش است.

برخلاف این حقیقت که خودروهای برقی در حال رشد هستند، بازار خودرو رو به بحران است. در اتحادیه اروپا، انجمن سازندگان اتومبیل اروپایی European Union, the European Automobile Manufacturers' Association گزارش داده است که فروش خودروهای نو در ماه نوامبر سال 2021 بیش از 20 درصد کاهش داشته که در گزارش آژانس فرانس پرس [AFP reported] انعکاس یافته است.

انجمن ذکر شده در بالا نوشته است: «این افت فروش در بازار اروپا به دلیل کمبود ریزتراشه های نیمه هادی بوده که تأثیر منفی روی تولید در صنعت خودرو در سال گذشته داشته است که شدت آن در نیمه دوم بیشتر بود.»

محبوبیت خودروهای برقی در ایالات متحده هم رو به افزایش است، فرماندار ایالات های مختلف در این کشور میلیاردها دلار اختصاص داده اند تا زیرساخت های لازم برای گسترش خودروهای برقی ایجاد شود.

لایحه زیرساختی در ایالات متحده که هر دو حزب از آن پشتیبانی می کنند 7.5 میلیارد دلار به توسعه شبکه ملی جایگاه های شارژ خودروهای برقی اختصاص یافته است.

میلیاردها دلار معافیت مالیاتی و مشوق خرید خودروهای برقی به افزایش مجبوبیت این خودروها منجر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها