کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وانت الکتریکی شورلت


کد خبر : ۹۱۸۳۸سه شنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰:۲۲۲۹۰۹ بازدید

جنرال‌موتورز سال آینده با عرضه یک مدل الکتریکی از شورلت سیلورادو گام بزرگی به طرف الکتریکی شدن برخواهد داشت.
وانت الکتریکی شورلتوانت الکتریکی شورلت

جنرال‌موتورز سال آینده با عرضه یک مدل الکتریکی از شورلت سیلورادو گام بزرگی به طرف الکتریکی شدن برخواهد داشت. سیلورادو پرفروش‌ترین و پرسود‌ترین محصول جنرال‌موتورز است. به همین دلیل موفقیت یا شکست این وانت از سی ماشین الکتریکی مهم‌تر است که جنرال‌موتورز قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند.

وانت الکتریکی جدید شورلت دو کابین است. در جلو ماشین صندوقی دارد که به گفته کارخانه خرید هفتگی یک خانواده را می‌توان در آن گذاشت. حجم بخش بار را هم می‌‌شود با خواباندن صندلی‌های عقب یا کشیدن در عقب بیشتر کرد.

شورلت می‌گوید سیلورادو با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۴۰ کیلومتر حرکت کند. به گفته کارخانه سرعت شارژ باتری‌ها تا حدی است که در ده دقیقه به اندازه ۱۶۰ کیلومتر انرژی ذخیره می‌کنند. قدرت موتور ۶۶۴ اسب بخار است و به گفته کارخانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتش ۴.۵ ثانیه است.

تولید سیلورادو از بهار آینده و با عرضه مدل ارزان‌تری از ماشین آغاز می‌شود. قیمت پایه این ماشین زیر ۴۰ هزار دلار اعلام شده است اما پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن امکانات سفارشی قیمت مدل‌های مختلف ماشین بین ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار باشد.

شورلت پاییز آینده یک مدل لوکس از این وانت تولید خواهد کرد که قیمتش ۱۰۵ هزار دلار است. این شرکت می‌گوید ۱۲ دقیقه پس از آغاز پیش‌فروش این مدل، همه را فروخته است.

بازار وانت‌های الکتریکی به سرعت در حال بزرگ شدن است. تا سال ۲۰۲۵ ده مدل مختلف از خودروسازان آمریکایی و ژاپنی به بازار خواهد آمد. جنرال‌موتورز می‌خواهد با شکست تسلا به بزرگ‌ترین خوردوساز الکتریکی آمریکا تبدیل شود و موفقیت این وانت تاثیر مهمی در این رقابت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها