کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 کشته در انفجار شدید ساختمان 5 طبقه


کد خبر : ۹۰۸۲۹پنجشنبه، ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲:۲۴۸۷۷ بازدید

انفجار مغازه صافکاری در تبریز منجر به تخریب صددرصدی دو ساختمان، مرگ 5 نفر و مصدوم شدن 15 نفر دیگر شد.

انفجار مغازه صافکاری در تبریز منجر به تخریب صددرصدی دو ساختمان، مرگ 5 نفر و مصدوم شدن 15 نفر دیگر شد.

فرزاد رحمانی، رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی به خبرنگار «ایران» گفت: این حادثه ساعت 17:51 آخرین روز پاییز 1400 رقم خورد و کارشناسان ما پس از اطلاع از این حادثه در لحظات اولیه با هشت دستگاه آمبولانس و خودروی فرماندهی عازم محل حادثه  در کوی بهشتی شدند و پس از 12 ساعت عملیات نفسگیر در نهایت مشخص شد که 5 نفر از ساکنان ساختمان فوت شدند و 15 نفر هم مصدومان این حادثه بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: تاکنون 11 مصدوم از مراکز درمانی ترخیص شدند و چهار مصدوم نیز در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، سینا، شهدا و نیکوکاری بستری شده‌اند و 3 مرد و 2 زن هم در محل حادثه جان باخته‌اند.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز درباره قدرت تخریب این انفجار گفت: یک ساختمان سازه‌ای پنج طبقه و یک ساختمان سازه‌ای چهار طبقه در این حادثه به صورت صددرصدی تخریب شدند. همچنین یک ساختمان چهار طبقه و یک ساختمان سه طبقه به ترتیب ۷۰ و ۵۰ درصد تخریب شدند که لازم است به صورت صددرصدی تخریب و رفع خطر شود.

انفجار از داخل صافکاری زیر ساختمان بود

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: نیروهای امدادی از لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و نسبت به آواربرداری و نجات حادثه دیدگان اقدام کردند و اداره کل راهداری و پایانه‌های استان نیز ماشین‌آلات سنگین خود را برای کمک به آواربرداری به محل حادثه اعزام کردند. پس از این حادثه فرماندار تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در محل وقوع حادثه حاضر شدند و مسئولان ارشد استان نیز با حضور در بیمارستان از مصدومان عیادت کردند.
هنربر در خصوص علت این حادثه گفت: طبقه همکف این ساختمان مغازه صافکاری بود که انفجار گاز در این محل انجام شد اما علت اصلی حادثه در دست بررسی است. ساکنان دو ساختمان کناری نیز برای جلوگیری از احتمال ریزش، به دستور دادستان استان تخلیه شدند و افرادی که مکانی برای ماندن نداشتند، توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز اسکان داده شدند.

برخورد با مقصران

در همین حال دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی نیز که در محل وقوع حادثه ریزش ساختمان حضور یافته بود، از هم‌افزایی همه نهادهای مسئول برای کمک به حادثه‌دیدگان خبر داد.بابک محبوب علیلو گفت: علت وقوع حادثه بعد از اتمام عملیات آواربرداری و نجات همه حادثه دیدگان اعلام می‌شود و در صورتی که نهادی در این ارتباط قصوری داشته باشد، با آن برخورد می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها