کانال تلگرام ایران جیب
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی


درج قیمت بر چه کالاهایی الزامی است؟


کد خبر : ۹۰۶۹۷یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲:۳۹۲۵۹۰ بازدید

به دستور وزارت صنعت از امروز به مدت ۶ ماه و به طور آزمایشی تولیدکنندگان آب معدنی، انواع آب میوه...
درج قیمت بر چه کالاهایی الزامی است؟درج قیمت بر چه کالاهایی الزامی است؟

رییس اتاق اصناف ایران گفت: چهار گروه کالاهای مصرفی و سه گروه محصولات سرمایه‌ای به طور آزمایشی باید قیمت تولید را بر برخی از کالاهای درج کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، «سعید ممبینی» در نشست بررسی درج قیمت تولید بر کالا که با حضور «عباس تابش» رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «قاسم نوده فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران و اعضای هیات مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شد، مصوبه اخیر وزارت صنعت مبنی بر درج قیمت تولید بر برخی از کالاهای «تند مصرف (FMCG)» و تعداد محدودی از لوازم خانگی خبر داد.

وی افزود: به دستور وزارت صنعت از امروز به مدت ۶ ماه و به طور آزمایشی تولیدکنندگان «آب معدنی»، «انواع آب میوه»، «نوشابه گازدار»، «ماالشعیر و نوشیدنی مالت» از گروه کالاهای مصرف و «غذاساز»، «نوشیدنی ساز»، «چرخ گوشت» و «ماکروویو» از گروه کالاهای سرمایه‌ای وارد مرحله اول این طرح خواهند شد و احتمالا طی هفته جاری کالاهای دیگری به این اقلام اضافه خواهند شد.

ممبینی با بیان اینکه طی چند سال اخیر شاهد تغییراتی در نحوه ارائه کالا و خدمات به ویژه در حوزه کسب و کارهای مجازی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده‌ایم، تصریح کرد: این گروه فروشگاهی با روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی به دنبال جذب و حفظ مشتری بودند، اگرچه این روش به نوبه خود فاقد اشکال است اما گاهی این کسب و کارها خارج از مدار منطقی به ارائه تخفیف‌های نجومی و غیر واقعی پرداخته اند که بارها از طریق رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفت و به اطلاع مردم رسید و در نهایت موجب پدیده بی اعتمادی مصرف کنندگان به برخی از فروشگاه‌ها و تولیدی‌ها شد.

وی افزود: یکی از روش‌های این گونه واحدهای تولیدی درج قیمت بالاتر از نرخ واقعی بر روی کالا و در مرحله بعد، ارائه تخفیف‌های غیر واقعی توسط فروشندگان به مصرف کننده بود. به این ترتیب وزارت صنعت قصد دارد، برای پایان دادن به این مساله و مشکلات دیگری که درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا به وجود آورده بود، طرحی در راستای درج، «قیمت تولید» بر روی کالا را اجرایی کند و با رقابتی شدن قیمت نهایی در فروشگاه‌های مختلف، به تقویت بازار رقابتی کمک کند.

ممبینی گفت: با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظف هستند قیمت تولید را که به معنای قیمت فاکتور است، بر روی کالا درج کرده و فروشگاه‌ها نیز موظفند قیمت فروش (مصرف) را روی کالا یا بر قفسه و شلف مخصوص آن محصول در معرض دید مشتری بگذارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

کانال تلگرام ایران جیب
صفحه اینستاگرام ایران جیب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها