کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حساب و کتاب تغییر محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا


کد خبر : ۹۰۲۱۴سه شنبه، ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸:۵۶۳۵۳۹ بازدید

طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، قرار است از 13 دی ماه امسال، روش دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا تغییر کند. بر این اساس ...
حساب و کتاب تغییر محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلاحساب و کتاب تغییر محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا

 طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، قرار است از 13 دی ماه امسال، روش دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا تغییر کند. بر این اساس، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اجرت ساخت طلا و سود فروشنده محاسبه خواهد شد.

این در حالی است که تا پیش از این، خریداران باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را روی کل فاکتور پرداخت می‌کردند. با این حساب می توان محاسبه کرد که میزان مالیات و مبلغ پرداختی طلا توسط خریداران کاهش پیدا کند.به عنوان نمونه، برای یک گرم طلا به ارزش یک میلیون و 300 هزار تومان که اجرت ساخت آن معادل 18 درصد (ارزش طلا) یعنی 234 هزار تومان، سود فروشنده معادل 7 درصد (اجرت و قیمت طلا) و مالیات بر ارزش افزوده معادل 9 درصد باشد، می توان محاسبه کرد که مالیات بر  ارزش افزوده به روش قبل از اجرای قانون مذکور (یعنی با احتساب قیمت طلا، اجرت و سود فروشنده)، 147 هزار و 724 تومان و قیمت طلای خریداری شده یک میلیون و 789 هزار تومان خواهد بود اما با اجرای قانون مذکور، به دلیل این که مالیات تنها بر اجرت و سود تعلق می گیرد، این رقم به 30 هزار و 724 تومان و قیمت طلای خریداری شده به یک میلیون و 672 هزار تومان کاهش خواهد یافت. 
 

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها