کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار لاریجانی به مقامات نظام درباره رویه خطرناک شورای نگهبان


کد خبر : ۸۹۹۰۲دوشنبه، ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶:۱۶۱۷۲۰ بازدید

سخنگوی پیشین قوه قضاییه با انتقاد از رفتارهای شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان با الصاق یک مهر محرمانه به نامه عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، تمامی راه‌های دفاع ایشان از خود را می‌بندد.

منابع آگاه نزدیک به علی لاریجانی به تازگی خبری را رسانه‌ای کرده‌اند که حاکی از نامه نگاری 30 صفحه ای رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با برخی از مقامات نظام در خصوص عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ است. لاریجانی در متنی تفصیلی به مباحث مطرح شده از سوی شورای نگهبان پاسخ داده و مکتوب مباحث خود را برای سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ارسال کرده است. 

تلاش برای خنثی سازی یک رویه خطرناک
در همین رابطه حسین میرمحمد صادقی معاون تنقیح مجلس دهم و از چهره های نزدیک به لاریجانی بر این عقیده است که لاریجانی با متانت به نظر شورای نگهبان تمکین کرده است و اگر امروز تلاشی سیاسی را انجام می‌دهد، تنها برای آگاه‌سازی سیاسیون از آغاز یک رویه خطرناک در کشور است.

او تأکید می‌کند؛ شورای نگهبان با بی اعتنایی به توصیه رهبر انقلاب در خصوص لزوم جبران حقوق تضییع شده از برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، سوالات بی‌شماری را ایجاد کرده است.

مُهر محرمانه شورای نگهبان مانع پاسخگویی افراد می شود
حسین میرمحمد صادقی حقوقدان و سخنگوی پیشین قوه قضاییه در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در خصوص تلاش‌های جدید علی لاریجانی برای علنی شدن دلایل عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: شیوه‌ای که شورای نگهبان در پیش گرفته است، موجب اثرگذاری منفی بر روی حیثیت افراد و شخصیت‌های سیاسی خواهد شد.

وی تأکید کرد: وقتی یک فرد با نظر منفی شورای نگهبان مواجه می‌شود، تلاش می‌کند پاسخ‌ها و استدلال‌های خود را مطرح کند. اما نکته تأمل برانگیز این است که این شورا با یک مهر محرمانه بر روی نامه دلایل اعلامی خود، مانع از پاسخگویی طرف مقابل می‌شود.

این حقوقدان با انتقاد از رفتار دوگانه شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان با اعلام علنی عدم احراز صلاحیت یک فرد موجب هتک حیثیت وی می‌شود و زمانی هم که فرد اصرار دارد که دلایل عدم احراز صلاحیت خود را به صورت علنی دریافت کند، به وی نامه‌ای را ارسال می‌کنند که بر روی آن مهر محرمانه درج شده است. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها