صاحبان خودروهای تسلا پس از آنکه اپلیکیشن این شرکت دچار مشکل فنی شده و از کار افتاده بود، امکان باز کردن درها و استفاده از اتومبیل خود را از دست داده بودند.
ده ها نفر از مالکان خودروهای این شرکت پستهایی در این مورد در شبکههای اجتماعی منتشر کردند.
این پستها نشان میدهد که اپلیکیشن تسلا مانع از وصل شدن رانندگان به خودرو شده و یک پیام خطا در این خصوص را در تلفن همراه نمایش میدهد.
ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا شخصاً به شکایت یکی از دارندگان خودرو تسلا در کره جنوبی پاسخ داد و در حساب توییتر خود نوشت که این مسئله "در حال بررسی" است.
وی در یک توییت دیگر هم نوشت که اپلیکیشن تسلا به زودی مجددا فعال میشود.
اپلیکیشن خودروهای تسلا به عنوان کلید توسط رانندگان برای باز کردن قفل و روشن کردن اتومبیل مورد استفاده قرار میگیرد.
تعداد زیادی از صاحبان خودروهای تسلا در خصوص اینکه امکان استفاده از خودروی خود را ندارند، شکایتهایی منتشر کردند.
یکی از آنها نوشت که "من یک ساعتی خانهام گیر کردهام، تنها بخاطر اینکه از تلفن همراهم برای روشن کردن خودرو استفاده میکنم".
به نوشته وبسایت داوندتکتور، حدود ۵۰۰ نفر از کاربران این سایت در ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه به وقت آمریکای شرقی در روز جمعه، بروز خطا در اپلیکیشن را گزارش کردهاند.
این سایت همچنین گزارش کرده که ۵ ساعت پس از آن تنها ۶۰ مورد خطا در این اپلیکیشن گزارش شده است.
آقای ماسک در توییتی پس از رفع ایراد در اپلیکیشن تسلا نوشت: "ما از همه عذرخواهی میکنیم و اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد".
استوارت ماسون، سردبیر وبسایت 'متخصصان خودرو ' به بیبیسی گفت که این برنامه نباید تنها راه دسترسی صاحبان به خودروهایشان باشد.
به گفته او باید "یک مکانیسم ثانویه برای سوار یا خارج شدن از ماشین فراتر از اپلیکیشن وجود داشته باشد، و اگر رانندگان تلفن همراه خود را حمل نکنند، در این صورت مشکل پیش میآید."
آقای ماسون میگوید: "تکنولوژی همه چیز را راحتتر میکند، اما متکی بودن به یک سرور که در ۱۰۰ درصد مواقع کار میکند، مانند این است که ما بدون اینکه کارت بانکی خود را همراه داشته باشیم برای خرید از خانه خارج شویم، در این صورت میدانیم که میتوانیم از طریق تلفن همراهمان هزینه را پرداخت کنیم. اگر همیشه به یک روش وابسته باشیم ممکن است گرفتار شویم".