کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار کساد سیم‌کارت ؛ تازه‌ترین قیمت سیم‌کارت در بازار


کد خبر : ۸۸۸۱سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴:۵۷۵۶۸۷ بازدید

سیم‌کارتهای کد 1 همراه اول که طی هفته‌های اخیر روند صعودی قیمت را پشت سر می‌گذارند در حال حاضر به قیمتی حدود دو میلیون تومان رسیده‌اند.

بنا بر اعلام فعالان بازار سیم‌کارت طی هفته‌های گذشته به دلایلی مانند افزایش نرخ ارز، قیمت سیم کارت نیز افزایش پیدا کرده اما با این حال بازار به حالت راکد در آمده و مشتری چندانی ندارد. از سوی دیگر افرادی که دارای سیم‌کارت‌های مختلف هستند این روزها با توجه به بالا رفتن قیمت سیم‌کارت علاقه بیشتری نسبت به فروش نشان می‌دهند و در نهایت بازار بیش از آن که خریدار داشته باشد با فروشنده مواجه است.

اما این روزها در بازار سیم‌کارتهای کد 1 همراه اول بسته به میزان رند بودن با قیمتی معادل حدود دو میلیون و 200 هزار تومان خریداری شده و با رقم‌هایی بالای دو و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسند.

سیم‌کارت‌های کد 2 نیز با قیمتی معادل یک میلیون و 200 هزار تومان خریداری شده و بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند.

برای سیم‌کارت‌های کد 3 و 4 به ترتیب رقم‌های 850 هزار تومان و 680 هزار تومان به عنوان رقم خرید یاد شده و برای فروش آن‌ها ارقامی بالغ بر یک میلیون تومان و 780 هزار تومان به ترتیب در نظر گرفته شده است.

سیم‌کارت‌های کد 5 نیز با قیمت 500 هزار تومان خریداری شده و بالغ بر 600 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. کدهای 6 همراه اول نیز با قیمتی حدود 420 هزار تومان خریداری و بالای 500 هزار تومان به فروش می‌رسند.

اما کدهای 7 همراه اول که به تازگی صفر آن‌ها هم در بازار کم شده حدود 300 تا 320 هزار تومان برای خرید و 380 تا 400 هزار تومان برای فروش قیمت دارند که البته همان طور که گفته شد این ارقام مربوط به سیم کارت‌های کارکرده است.

کدهای 8 نیز در صورت کارکرده بودن 250 هزار تومان و در صورت صفر بودن 350 هزار تومان خریداری شده و به ترتیب سیم کارت‌های کارکرده و صفر این کد بالغ بر 320 هزار و 450 هزار تومان به فروش می‌رسند.

سیم‌کارت‌های کد 9 نیز در صورت صفر بودن حدود 220 هزار تومان خریداری شده و با رقم‌هایی بالای 260 و 270 هزار تومان به فروش می‌رسند که با توجه به مدت کمی از عرضه این سیم کارت‌های می گذرد اغلب سیم کارت‌های کد 9 صفر هستند.

همچنین کد صفر همراه اول که مدت زیادی از ارائه آن نمی‌گذرد با قیمتی حدود 190 هزار تومان خریداری شده و با قیمتی بالاتر از 220 هزار تومان به فروش می‌رسند البته درباره تمام این سیم‌کارت‌ها شرایط به گونه‌ای است که براساس میزان رند بودن شماره قیمت به مراتب از این ارقام فراتر می‌رود.

اما درباره سیم‌کارت‌های اعتباری نیز این روزها سیم‌کارت‌های ایرانسل حدود 5000 تا 6000 تومان، سیم‌کارت‌های 0910 همراه اول حدود 15 هزار تومان، سیم‌کارت‌های 0919 همراه اول حدود 40 هزار تومان و سیم‌کارت‌های رایتل حدود 23 هزار تا 24 هزار تومان به بالا قیمت دارند.

بنا بر اظهارات فعالان بازار وقتی اپراتوری می‌گوید سیم‌کارت خود را به عنوان مثال با قیمت 5000 تومان ارائه می کند شرایط به گونه‌ای است که آن اپراتور سیم کارت را با قیمت 4850 تومان در اختیار مغازه‌دار قرار می دهد و با توجه به مباحث اقتصادی برای فروشندگان این سیم کارت‌ها اعلام رقم 5000 تومان مقرون به صرفه نخواهد بود و بر همین اساس سیم‌کارت‌های اعتباری با مبالغی بالاتر از آنچه اپراتور اعلام شده به دست مشتریان می رسد.

از سوی دیگر درباره سیم‌کارت‌های 5000 تومانی همراه اول که قرار بود پاییز امسال ارائه شوند فعالان بازار تاکید دارند که این سیم کارت‌ها به دست آن‌ها نرسیده و تنها از طریق برخی دفاتر شرکت ارتباطات سیار واگذار شده است. در این میان برخی فروشندگان نیز نسبت به این مساله گلایه دارند که در هنگام واگذاری سیم ‌کارت‌ها افرادی خاص در نظر گرفته شده و سیم‌کارتها به آنها واگذار می‌شود و پس از آن که شماره‌های رند از سوی این افراد برداشته شد مابقی سیم‌کارت‌ها به دست فروشنده و مصرف‌کننده می‌رسد و سیم‌کارت‌هایی که دارای شماره‌های رند هستند با قیمتی به مراتب بالاتر در آینده فروخته می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها