کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود قوه‌قضائیه به تخریب دیوار دانشگاه آزاد توسط نماینده مجلس


کد خبر : ۸۸۷۰۵یکشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴:۴۵۷۲۸ بازدید

دستگاه قضا از باب حقوق عمومی به اقدام نماینده مجلس در تخریب بخشی از دیوار دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد ورود کرده است. دادستان تهران گفته دانشگاه آزاد یک نهاد عمومی است و سرمایه آن هم سرمایه عمومی محسوب می‌شود، بنابراین ورود عدلیه برای پیگیری حقوق عمومی و برخورد قانونی با موضوع است.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد روز گذشته برای دلجویی از خانواده دانشگاه آزاد به دفتر رئیس این دانشگاه رفت و با دکتر محمدمهدی طهرانچی دیدار کرد. البته او در گفت‌وگوهایش با خبرنگاران که پس از این دیدار صورت گرفته است نسبت به حرکتش عذرخواهی نکرد و به‌نوعی بر موضع خود پافشاری کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اقدام به تخریب دیوار دانشگاه پیش از صدور احکام قانونی و پاسخ به افکار عمومی درباره این اقدام گفت: «حق دانشگاه آزاد محفوظ است. جان مردم به هر جهت در اولویت هست. من اصل مطلب را در نظام و ساختار اداری کشور می‌بینم که باعث می‌شود چنین اتفاقاتی با سوءتفاهمی پیش بیاید‌.»

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: «ما باید از اموال مردم در دانشگاه آزاد صیانت کنیم. چنانچه حتی یک متر زمین بخواهد به جایی واگذار شود، باید مسیر قانونی خود را در هیات‌امنای استانی که با حضور استانداران تشکیل می‌شود، طی کند. تاکید داریم که که برای کشور قانون اولویت اول است. قانون اگر بد است در مجلس اصلاح شود.»

او در ادامه افزود: «هر جایی از لحاظ دید قانو‌ن‌گذاری و دانشگاهی ما می‌گوییم آن صحنه آموزش خوبی ندارد. اساسا اینجا آن مراتب لازم انجام نشده بود.»

دکتر طهرانچی تصریح کرد: «به‌نظرم بهتر است بپذیریم که این کار نباید می‌شد ؛ چرا که مردم این صحنه‌ها را می‌بینند. هرچند این اتفاق به نیت خیر رخ داده، اما اگر این الگو شده و حریم‌ها برداشته شود به نفع هیچ‌کس نیست. آقای ابوترابی در قوه‌قضائیه پرونده‌های زیادی را حکم زده‌اند که اگر کسی تعدی بکند تخریب شود ولو به نیت خیر. در احادیث هم داریم کسی انار دزدید به نیت خیر، اما او را نهی کردند.»

گفتنی است دستگاه قضا هم از باب حقوق عمومی به اقدام نماینده مجلس در تخریب بخشی از دیوار دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد ورود کرده است. دادستان تهران گفته دانشگاه آزاد یک نهاد عمومی است و سرمایه آن هم سرمایه عمومی محسوب می‌شود، بنابراین ورود عدلیه برای پیگیری حقوق عمومی و برخورد قانونی با موضوع است. همچنین اقدامات تصرفی تا طی شدن مراحل قانونی متوقف شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها