کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت ویلا در شمال ایران، 2 برابر سواحل آنتالیای ترکیه


کد خبر : ۸۸۳۴۸سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶:۰۹۱۵۱۰۴ بازدید

در یک سال گذشته، قیمت ویلا در شهرهای شمالی ایران بین 35 تا 188 درصد افزایش یافته و در شهرهای استان مازندران نظیر رامسر و چالوس ...
قیمت ویلا در شمال ایران، 2 برابر سواحل آنتالیای ترکیهقیمت ویلا در شمال ایران، 2 برابر سواحل آنتالیای ترکیه

در یک سال گذشته، قیمت ویلا در شهرهای شمالی بین 35 تا 188 درصد افزایش یافته و در شهرهای استان مازندران نظیر رامسر و چالوس به ترتیب ۱۸۸ و ۱۵۵ درصد از سال ۱۳۹۹ گران‌تر شده است. در استان گیلان نیز قیمت ملک در بندر انزلی و آستارا، ۱۱۶ و ۸۸ درصد افزایش یافته است. 

بررسی قیمت‌ خانه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران و مقایسه آن با قیمت ویلا در شهرهای شمالی ایران نشان می‌دهد که با نصف مبلغ یک آپارتمان در منطقه ۵ تهران می‌توان در رامسر یک ویلا خریداری کرد. همچنین در حال حاضر قیمت یک متر ویلا در رامسر بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان است که این رقم با قیمت خانه‌هایی در مناطق جنوبی شهر تهران برابری می‌کند. 

به گزارش ایران جیب از فرارو، در میان شهرهای شمالی بیشترین افزایش قیمت در شهر رامسر و کمترین در شهر بابل اتفاق افتاده اما به‌ طور کلی، قیمت ویلا در شهرهای آمل، نوشهر، بابلسر، چالوس، محمودآباد و بندر انزلی بالای ۱۰۰ درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش، در تابستان ۱۴۰۰، گران‌ترین ویلاها در شهرهای رامسر، چالوس، نوشهر، تنکابن و بندر انزلی معامله شده‌اند.

در یک سال گذشته، قیمت ویلا در بندر انزلی ۱۱۶ درصد افزایش یافته است و در میان شهرهای استان گیلان، آستارا با ۸۸ درصد افزایش، در رتبه دوم قرار دارد. در این شهر، برای خرید یک متر ویلا باید به‌طور متوسط ۱۱ میلیون تومان پرداخت کرد. در تابستان ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک ویلا در استان گیلان، متری شش میلیون تومان گزارش شد؛ در حالی‌ که یک سال پیش، قیمت آن متری ۳.۷ میلیون تومان بود.  

بر اساس این گزارش، رشت با  ۵۷ درصد افزایش قیمت، صومعه‌سرا با ۵۵ درصد و فومن با ۵۱ درصد افزایش قیمت، از جمله شهر‌هایی‌اند که در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت ملک برای آن‌ها ثبت شده است.

در استان مازندران، نیز شهر‌های رامسر با ۱۸۸ درصد افزایش و چالوس با ۱۵۵ درصد افزایش قیمت، ظرف یک سال گذشته بالاترین افزایش قیمت ویلا در این استان را داشته‌اند.

از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰، بابلسر و محمود‌آباد با ۱۲۰ درصد افزایش قیمت ویلاها، از دیگر شهر‌هایی بودند که میزان افزایش قیمت در آن‌ها بیشتر از حد متوسط بوده است. شهریور ۱۳۹۹، برای خرید یک مترمربع ویلا در بابلسر، برای هر مترمربع حدود چهار میلیون تومان بودجه نیاز بود، اما در شهریور ۱۴۰۰، برای همین متراژ در همین شهر، باید به‌طور متوسط متری ۹.۲ میلیون تومان پرداخت کرد. 

شهر‌های آمل و نوشهر از دیگر شهر‌هایی‌اند که قیمت ویلا ظرف یک سال گذشته در آن‌ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. میزان افزایش قیمت هر مترمربع ویلا‌های شهر آمل در فاصله تابستان ۱۳۹۹ تا تابستان ۱۴۰۰، حدود ۱۱۲ درصد و برای شهر نوشهر ۱۰۲ درصد بوده است. 

بر اساس این گزارش، گران‌ترین ویلاها در شهرهای رامسر، چالوس و نوشهر واقع‌اند و برای هر متر آن‌ها به‌طور متوسط باید به‌ترتیب ۱۸، ۱۵ و ۱۴ میلیون تومان پول داد. 

افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرهای شمالی ایران توجه بسیاری از خریداران را به‌ شهرهای ترکیه جلب کرده است. گزارش سازمان آمار ترکیه نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی در یک سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱، بیشترین خریداران خارجی خانه در این کشور بوده‌اند. بررسی میانگین قیمت خانه‌ در شهرهایی مثل آنتالیا، استانبول و ازمیر نشان می‌دهد که با رقمی معادل نصف قیمت خانه در تهران یا برخی شهرهای شمالی مثل رامسر می‌توان در شهرهایی چون آنتالیا و ازمیر صاحب خانه شد. 

به‌عنوان مثال برای خرید یک آپارتمان ۱۰۰ متری در رامسر حداقل به بودجه‌ای ۱.۸ میلیارد تومانی نیاز است؛ در حالی‌ که با بودجه‌ای حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان می‌توان در مناطق متوسط شهر ساحلی آنتالیا صاحب‌ خانه شد. پیش‌تر مجتبی یوسفی، نماینده مجلس، گفته بود ایرانیان در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، برای خرید خانه بیش از هفت میلیارد دلار ارز به ترکیه منتقل کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها