کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتهام‌زنی رئیس‌جمهوری آذربایجان علیه ایران


کد خبر : ۸۷۶۲۶سه شنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷:۴۶۱۷۰۲ بازدید

الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در بخشی از یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی اتهامای را متوجه ایران کرد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در بخشی از یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی اتهامای را متوجه ایران کرد.

علی‌اف در این باره گفت: کامیون‌های ایرانی به طور غیرقانونی و منظم، پیش از آزادسازی منطقه قره باغ از اشغال ارمنستان در سال گذشته، به این منطقه وارد می‌شده‌اند. این اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ وارد شده‌اند. این اتفاق مرتبا در دوران اشغال تکرار می‌شد. ما از آن اطلاع داشتیم. اما طبعا اطلاعات واضحی در این باره وجود نداشت. با این وجود، ما نارضایتی‌مان را درباره ورودهای غیرقانونی از طرق کانال‌های مختلفی ابراز کردیم اما این روند ادامه پیدا کرد.

او مدعی شد، پس از آن که آذربایجان از ایران خواست به این رویه پایان ببخشد، حدود ۶۰ کامیون ایرانی در بازه ۱۱ آگوست تا ۱۱ سپتامبر، بدون مجوز به منطقه قره باغ وارد شده بودند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: ما سپس بنا کردیم به کنترل جاده‌هایی که از خاک آذربایجان می‌گذشت و کامیون‌هایی که توسط ایران فرستاده می‌شدند، تمام شدند.

به گفته علی‌اف، اگر آن‌ها می‌خواهند از خاک آذربایجان استفاده کنند، باید مالیات بدهند.

او همچنین درباره اخبار مربوط به برگزاری یک رزمایش توسط ایران در نزدیکی مرز آذربایجان گفت: این رخ‌دادی بسیار تعجب‌برانگیز است. هر کشوری می‌تواند در خاک خودش رزمایش انجام دهد. این حق مسلم آن‌هاست. اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: چرا این رزمایش‌ها وقتی ارمنستان در منطقه‌های جبرائیل، فضولی و زنگیلان بود، انجام نمی‌شد؟ چرا این کار پس از این که ما این مناطق را پس از ۳۰ سال آزاد کردیم، انجام می‌شود؟

به گزارش ایسنا، ادعاهای علی‌اف علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که پیش از این در تارخ ۱۹ اردیبهشت، سفارت جمهوری‌ اسلامی ایران در باکو به خبرگزاری ترند اعلام کرد که کامیون‌های ایران در حال ارسال کالا به قره‌باغ نیستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها