کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقساط 9 میلیون تومانی برای 14 متر آپارتمان


کد خبر : ۸۷۶۲۳سه شنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲:۳۱۴۴۹۹ بازدید

با آغاز فروش اوراق وام جدید مسکن که مبلغ آن برای زوجین تهرانی به 480 میلیون تومان رسیده شاهد افزایش 2.5 برابری تقاضای خرید مسکن ...
اقساط 9 میلیون تومانی برای 14 متر آپارتماناقساط 9 میلیون تومانی برای 14 متر آپارتمان

آرمان ملی: با آغاز فروش اوراق وام جدید مسکن که مبلغ آن برای زوجین تهرانی به 480 میلیون تومان رسیده شاهد افزایش 2.5 برابری تقاضای خرید مسکن در یکماهه منتهی به پایان شهریورماه هستیم. البته فارغ از اینکه زوجین تهرانی برای دریافت این وام باید هزینه بالغ بر 60 میلیون تومانی را اختصاص دهند و در واقعیت مجموع نقدینگی آنها از این تسهیلات به 420میلیون تومان می‌رسد اما نکته اساسی میزان سهم و پوشش‌دهی این تسهیلات از قیمت خرید ملک در تهران است.

بر این اساس بانک‌مرکزی میانیگن قیمت هر متر مربع ملک در تهران را 30 میلیون تومان اعلام کرده است. این نرخ به معنای آن است که وام مسکن در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها 14 متر مربع از قیمت یک آپارتمان در اکثر مناطق تهران را شامل می‌شود. اگرچه که بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد زوجین با این تسهیلات می‌توانند در برخی از مناطق جنوبی و جنوب شرقی تهران و البته شهرهای حاشیه‌ای پایتخت نیز خانه خریداری کنند که با در نظرگرفتن شرایط و عمر ملک چندان مورد تقاضا نخواهد بود.

براساس این گزارش سقف وام مسکن به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت و هم اکنون امکان خرید اوراق مسکن برای دریافت این تسهیلات فراهم است بر این اساس معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افزایش مبالغ وام مسکن را در معاملات خود لحاظ کرده است و از این پس زوج‌های تهرانی می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله را از طریق خرید اوراق تسهیلات مسکن دریافت کنند. همچنین سقف اوراق وام انفرادی در تهران به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است. در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم زوج‌ها می‌توانند ۳۲۰ میلیون تومان و افراد ۱۶۰میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند که البته علاوه بر این مبالغ، وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله هم به زوجین و افراد متقاضی وام در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تعلق می‌گیرد.

در سایر مناطق شهری هم ۲۴۰میلیون تومان و برای افراد ۱۲۰ میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن قابل خرید است و زوجین و افراد متقاضی وام مسکن می‌توانند علاوه بر این ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیز دریافت کنند. البته مطابق آخرین گزارش بانک‌مرکزی، میانگین قیمت مسکن تهران در مرداد ماه، به حدود ۳۰میلیون تومان رسیده است و با درنظرگرفتن قیمت 60 میلیون تومانی که زوجین باید برای خرید اوراق بپردازند در مجموع 420 میلیون تومان نقدینگی دراختیار زوج های تهرانی خواهد بود که در خوش‌بینانه‌ترین حالت 14 متر از قیمت یک آپارتمان را شامل می‌شود.


  اقساط  2 برابری  درآمد

اقساط وام جدید مسکن ماهانه حدود ۶ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان برای وام ۴۰۰ میلیون تومانی و ۲میلیون تومان در ماه بابت وام جعاله می‌شود که در مجموع رقمی ‌در حدود 8 میلیون 661هزار تومانه خواهد بود زوج‌هایی که وام 400 میلیون تومانی دریافت می‌کنند هم باید ماهانه ۵ میلیون و ۳۳۰هزار تومان بابت اقساط وام ۳۲۰ میلیون تومانی و ماهانه ۲ میلیون تومان بابت وام جعاله پرداخت کنند. در واقع اقساط 7.5 تا 8.6 میلیون تومانی 2 برابر میزان حداقل دستمزدی است که وزارت کار تعیین کرده که به نوعی نشان می‌دهد اکثر کارمندان و کارگران از شمول دریافت این وام خارج می‌شوند.

زوج‌‎های تهرانی با وام ۴۸۰میلیون تومانی همچنان می‌توانند در مناطق ۲۲گانه تهران خانه بخرند. البته واقعیت این است که در حال حاضر در بازار مسکن تهران، خانه‌هایی وجود دارد که زیر نیم میلیارد تومان قیمت دارند اما این گزینه‌ها بسیار محدود هستند. جست‌وجو در آخرین آگهی‌های مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که بیشتر خانه‌هایی که زیر نیم میلیارد تومان قیمت دارند، در محدوده‌هایی مانند یافت‌آباد، حوالی دریاچه چیتگر، مهرآباد، انتهای اتوبان نواب و... واقع شده‌اند.

به‌عنوان مثال بهای یک آپارتمان ۵۰ متری ساخت سال ۹۸در یافت‌آباد ۴۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده یا آپارتمان ۵۵ متری دیگری در همان منطقه با سال ساخت ۹۰ حدود ۴۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. یک واحد آپارتمانی ۵۵ متری و نوساز در مهرآبادجنوبی، شهرک مرتضی‌گرد هم با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در منطقه جیحون هم بهای یک آپارتمان ۴۲ متری که در سال ۸۸ ساخته شده، حدود ۴۲۵ میلیون تومان است. برای خرید آپارتمان با وام جدید در حوالی تهران دست زوجین بازتر و گزینه‌های بیشتری در دسترس است.

البته باید توجه کنید که برای خرید مسکن در حوالی شهر تهران وام کمتری تعلق می‌گیرد و سقف وام قابل دریافت برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است. در منطقه اندیشه تهران یک آپارتمان ۶۱ متری با سال ساخت ۸۷ به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان عرضه شده و در همین منطقه یک آپارتمان ۴۷ متری ساخت سال ۹۰ با بهای ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در پرند یک واحد ۶۲ متری تقریبا نوساز ۳۴۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در شهرقدس هم یک واحد ۵۰ متری نوساز با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. در بومهن یک آپارتمان ۶۵متری ساخت سال ۹۵ با نرخ ۳۲۵ میلیون تومان عرضه شده و یک آپارتمان ۵۶ متری ساخت سال ساخت ۹۱ در شهریار با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها