کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت کمتر صندوق های سرمایه گذاری نسبت به شاخص بورس


کد خبر : ۸۷۶۱۳دوشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰:۴۸۲۸۴۸ بازدید

به طور کلی با توجه به اینکه سواد مالی در عموم مردم بسیار بالا نیست، بهتر است بین مردم و بازار سرمایه یک واسط مالی باشد.
افت کمتر صندوق های سرمایه گذاری نسبت به شاخص بورسافت کمتر صندوق های سرمایه گذاری نسبت به شاخص بورس

بنی طبا کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، چرا عرضه اولیه برای شرکت‌ها جذاب نیست؟ اظهار کرد: فرایند پذیرش شرکت‌ها در بورس فرایند طولانی است. علاوه بر این مسیر و اتفاقات حقوقی که باید شرکت‌ها سپری کنند از جمله تبدیل شرکت‌ها به سهامی عام که ۹ ماه طول می کشد، زمان بر است.


او بیان کرد: اگر در حال حاضر بنگاه‌های موجود را به بنگاه‌هایی که سهام آنان مربوط به دولت و نهاد‌های غیر دولتی هستند و بنگاه‌هایی که سهامدار خصوصی دارند، تقسیم بندی کنیم. مشکل موجود بنگاه‌های دولتی و غیر دولتی این است که، این نهاد‌ها بهره برداران بسیار خوبی هستند.

برد سهامدار در گرو واگذاری خرید عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه

بنی طبا تاکید کرد: تفاهمی بین سازمان بورس و متعهد پذیره نویس وجود دارد. سازمان بورس تلاش می کند؛ ریسک عرضه اولیه را کاهش دهد و تمایل دارد که قیمت عرضه اولیه بسیار مناسب باشد تا سرمایه گذار به سمت بازار سرمایه جذب شود و سود خوبی نصیب او شود.

بنی طبا در پاسخ به این پرسش که، سرمایه گذار بهتر است خود به خرید عرضه اولیه بپردازد یا از طریق نهاد‌های مالی اقدام کند؟ گفت: به طور کلی با توجه به اینکه سواد مالی در عموم مردم بسیار بالا نیست، بهتر است بین مردم و بازار سرمایه یک واسط مالی باشد. در حال حاضر ما صندوق‌های سرمایه گذاری مشترکی داریم که مردم می توانند دارنده‌ واحد‌های سرمایه گذاری آنان باشند و آنان اقدام به خرید عرضه اولیه کنند. در این صورت مردم در فراز و نشیب بازار سرمایه کمتر متضرر شوند.

او بیان کرد: در سال گذشته صندوق‌های سرمایه گذاری افت کمتری نسبت به شاخص کل بازار سرمایه داشتند.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، برای جذاب شدن عرضه اولیه چه اقدامی باید صورت گیرد؟، اظهار کرد: یکی اینکه باید مصوبه‌ای داشته باشیم مبنی بر اینکه، بنگاهی که عرضه اولیه می‌شود، سازمان امور مالیاتی حقی ندارد به عملکرد سال‌های قبل از آن رسیدگی کند.

او در پایان بیان کرد: همچنین عدم شفافیت و مزایایی که در عدم شفافیت نهفته است سبب شده بنگاه‌ها تمایل به شفاف شدن نداشته باشند. علاوه بر آن حال اقتصاد کشور خوب نیست، بنابراین بنگاه‌هایی که زیان انباشته نداشته باشند، زیاد نیستند. اگر فضای اقتصاد را شفاف کنیم، مزیتی که در عدم شفافیت است، از بین می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها