کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 بانک دولتی دیگر در اتاق شیشه‌ای


کد خبر : ۸۷۵۰۶پنجشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳:۳۸۳۹۸۶ بازدید

پس از انتشار صورت های مالی بانک ملی نوبت به انتشار اطلاعات بانک های مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات رسید.
4 بانک دولتی دیگر در اتاق شیشه‌ای4 بانک دولتی دیگر در اتاق شیشه‌ای

روز گذشته صورت های مالی چهار بانک دولتی دیگر نیز منتشر شد تا قطار شفاف سازی شرکت های دولتی به مسیر حرکت خود ادامه دهد. در همین حال وزیر اقتصاد و معاونش تاکید کردند که هیچ خطری سپرده گذاران بانک های دولتی زیان ده را تهدید نمی کند.

روز گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی همچنان ادامه دارد. ما میراث دار کسری‌ها و بی انضباطی‌ها هستیم اما مسیر جدیدی را گشوده ایم که مدیران را کارآمد و پاسخ گو خواهد کرد. ناترازی بانکی که به دولت تکیه دارد هیچ خطری را متوجه مردم و سپرده‌گذاران نمی‌کند.همچنین عباس معمار نژاد، معاون وزیر اقتصاد در امور بانک و بیمه نیز اعلام کرد: دولت تضمین کننده و پشتوانه محکم منافع مشتریان و سپرده‌گذاران بانک‌های دولتی است.وی گفت: امیدواریم کارشناسان به صورت منصفانه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بانک‌های دولتی را مورد نقد قرار دهند و در آینده صورت‌های مالی بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی منتشر خواهد شد.


مقایسه مهم ترین ارقام در صورت های مالی 4 بانک دولتی

در همین حال روز گذشته صورت های مالی چهار بانک دولتی دیگر منتشر شد. صورت های مالی که زیان انباشته در سه بانک را نشان می دهد با این حال روند حرکت در هر سه بانک نسبت به سال 98 بهتر شده است و سه بانک از چهار بانک مذکور، سود خالص در سال 99 داشته اند. این شفاف سازی البته برخی حواشی هم داشت.به گزارش نود اقتصادی، طبق اطلاعات صورت مالی بانک مسکن، در فهرست  دریافت‌کنندگان تسهیلات بلندمدت بانک مسکن، فردی ده ها فقره وام ۲۰، ۲۵ و ۳۰ ساله با سود صفر، ۱، ۷ و ۱۰ درصد دریافت کرده که بانک مسکن نام وی را سانسور و از عنوان معاون مدیر عامل برای او استفاده کرده است.همچنین بر اساس صورت مالی بانک صنعت و معدن، این بانک تعداد قابل‌توجهی وام‌ بلندمدت قرض‌الحسنه  برای مدیران خود اعطا کرده که در صورت مالی به‌جای شفاف‌سازی نام این مدیران، از افشای نام آن ها خودداری کرده است.

این تسهیلات که به مدیران این بانک داده‌ شده، در اقساط ۲۰، ۲۵ و ۳۰ ساله و با سود ۱ تا ۱۴ درصد است. پیش از این نیز صورت های مالی بانک ملی و چند شرکت و سازمان زیرمجموعه وزارت اقتصاد از جمله بیمه ایران، بیمه مرکزی، سازمان خصوصی سازی و سازمان اموال تملیکی منتشر شده بود که انتشار صورت های مالی بانک ملی بازتاب زیادی داشت.

جزئیات صورت های مالی چهار بانک دولتی مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات در جدول آمده  است.

gzs23k88vvv4o7dxwvv.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها