کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند نزولی چند روز اخیر بورس تا کجا ادامه دارد؟


کد خبر : ۸۷۳۶۲یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴:۳۸۳۲۶۲ بازدید

حدود دو هفته است که ترمز صعود بازار سرمايه کشيده شده است؛ به طوريکه شاخص کل بورس که از مرز يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد...
روند نزولی چند روز اخیر بورس تا کجا ادامه دارد؟روند نزولی چند روز اخیر بورس تا کجا ادامه دارد؟

حدود دو هفته است که ترمز صعود بازار سرمايه کشيده شده است؛ به طوريکه شاخص کل بورس که از مرز يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد نيز گذر کرده بود روز گذشته به يک ميليون و ۴۵۰ هزار واحد رسيد. اتفاقي که يک تحليلگر بازار سرمايه دليل آن وجود چند ابهام براي اين بازار مي‌داند و بر اين باور است که هرچند قيمت ها در بازار ارزنده است اما احتمالا اين روند تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

روزبه شريعتي درمورد صعود شاخص کل بورس در تابستان اظهار کرد: دليل صعود شاخص کل بورس تا محدوده يک و ۵۰۰ هزار واحد، عقب گرد از نگرش قبلي بود، چراکه بازار در بهار سال جاري بر اين باور بود که در تيرماه  قطعا توافق سياسي صورت مي‌گيرد، چند ده ميليارد دلار پول به کشور برمي‌گردد و قيمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان مي‌رسد و اما زماني که وارد تيرماه شديم، بازار متوجه شد نه تنها اتفاقات مذکور رخ نمي‌دهد، بلکه  گزارش هاي پولي بانک مرکزي منتشر شد که نشان مي‌داد وضعيت نقدينگي  وخيم است. بنابراين بازار خود را با دلار ۲۵ هزار توماني وفق داد و شاخص کل از يک ميليون و ۱۰۰ هزار واحد تا يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد افزايش يافت.

وي ادامه داد: بازار به نقطه ثبات رسيده و در اين منطقه درگير چند ابهام کوچک است. البته بايد گفت حتي اگر بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد ديگر هم پايين تر برد و باز هم تقاضاي قابل توجهي به سمت آن خواهد آمد. حتي روز گذشته که روند بازار منفي بود، ارزش صف فروش بازار ۸۰۰ ميليارد تومان بود و نمادهاي در وضعيت  صف فروش کمتر از بهار  بودند، زيرا بازار اين ذهنيت را ندارد که قرار است اتفاق وحشتناکي رخ دهد و قيمت دلار به سرعت کاهش يابد.

اين تحليلگر بازار سرمايه افزود: شايعاتي درمورد نرخ سود ۲۳ تا ۲۵ درصد و همچنين شايعاتي درمورد حضور اقاي طيب نيا که رابطه خوبي با افزايش نرخ بهره براي کنترل تورم دارد به بازار دامن مي‌زند. اما به طور کلي بازار در شهريور خنثي بوده و منتظر است تا متوجه شود آيا مذاکرات شروع خواهد شد يا نه و همچنين از نظر سياسي و تجاري چه اتفاقاتي رخ خواهد داد. از يک طرف گزارش هاي شهريور ماه هفته آينده منتشر مي‌شود و از طرف ديگر بازار منتظر نرخ خوراک پالايشي ها، نرخ گاز صنايع و وضعيت انتشار  اوراق بيش از ۲۰۰ هزار ميليار توماني است که گفته مي‌شود قرار است دولت براي کسري بودجه به فروش برساند. نرخ اوراق است که نشان مي‌دهد چقدر بازار رقيب بازار سرمايه که بانک است مي‌خواهد با بازار سرمايه بجنگد.

ایسنا نوشت: شريعتي با تاکيد بر اينکه با شفاف تر شدن ابهامات مذکور، مسير بازار بهتر مي‌شود، تاکيد کرد: بازار گران نيست و بسياري از سهم ها شرايط ارزنده دارند. اما احتمالا اين روند اواسط مهر ماه ادامه داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها