کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون تومانی از مشتریان یک کارواش در تهران


کد خبر : ۸۷۳۴۸یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷:۴۶۲۱۲۸ بازدید

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار که با روش اسکیمر بیش از ۷ میلیارد ریال از شهروندان در کارواش کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنها برداشت شده است.

وی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان، این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

سرهنگ معظمی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه مالباختگان این پرونده بعد از مراجعه به یک کارواش در نقطه ای در حاشیه تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی گفت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش کارگران یک کارواش بزرگ در حاشیه تهران مشغول کار شده و پس از کپی کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند نفرات را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر دو مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

گودرزی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۱۹ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود ۷ میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها