کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخم مرغ هایی که بیرون از یخچال هستند را نخرید!


کد خبر : ۸۵۳۰۲پنجشنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸:۵۹۶۴۸۸ بازدید

تاریخ انقضا یکماهه درج شده مربوط به تخم مرغ هایی است که داخل یخچال نگه داری...
تخم مرغ هایی که بیرون از یخچال هستند را نخرید!تخم مرغ هایی که بیرون از یخچال هستند را نخرید!

علیرضا اکبرشاهی مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه تاریخ انقضا تخم‌مرغ های خارج از یخچال بشدت کاهش می یابد، اظهار کرد: با توجه به فصل گرما، مردم تخم‌مرغ را صرفا از سوپرمارکت هایی خریداری کنند که تخم مرغ را داخل یخچال نگه داری می کنند چرا که تاریخ انقضا یکماهه درج شده بر روی محصول مربوط به تخم مرغ هایی است که داخل یخچال نگه داری شدند.

وی افزود: اگر تخم مرغ داخل یخچال نگه داری نشود، تاریخ انقضا آن بشدت کاهش می یابد چرا که به عنوان یک فرآورده خام دامی در هوای گرم زودتر از موعد فاسد می شود‌.

اکبرشاهی ادامه داد: با توجه به آنکه امکان کنترل این‌ تعداد مغازه از سوی دستگاه نظارتی و مسئولان ذی ربط وجود ندارد، بنابراین در قالب طرح تشویقی و آموزشی از سوی مردم‌ باید از خرید تخم‌مرغ های نگه داری شده بیرون یخچال خودداری شود که در نهایت با فرهنگ سازی، مغازه دار مجبور به نگه داری محصول داخل یخچال می شود.

این مقام مسئول مردم را مهم ترین ابزار در تشویق مغازه داران به رعایت مسائل بهداشتی دانست و گفت: با درخواست مردم از مغازه داران طی چند ماهه شاهد تحقق این موضوع هستیم، کما اینکه یک زمانی یخچال برای نگه داری مرغ هم وجود نداشت که در نهایت با اسجاد طرح های تشویقی، مرغ داخل یخچال نگه داری شد و همواره فروش فله ممنوع است.

کمبودی در تامین واکسن تب برفکی نداریم


مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت تب برفکی در کشور اظهار کرد: هفته اخیر یک واحد صنعتی درگیر بیماری تب برفکی شد، اما به طور کلی شرایط مساعد است و مشکلی وجود ندارد.

اکبرشاهی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در تامین واکسن علیه بیماری تب برفکی نداریم، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی تامین واکسیناسیون بصورت رایگان برای جمعیت دام سبک و سنگین روستایی را در دستور کار دارد که تا پایان سال امیدواریم واکسیناسیون در زمان بندی خود انجام شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها