کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خط و نشان جدید برای فراری


کد خبر : ۸۵۱۹۴دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵:۴۱۲۰۳۳ بازدید

آستون مارتین از اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود رونمایی کرد. این ماشین که نامش والهالا (Valhalla) است، یک موتور هشت سیلندر و دو موتور ...
خط و نشان جدید برای فراریخط و نشان جدید برای فراری

آستون مارتین از اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود رونمایی کرد. این ماشین که نامش والهالا (Valhalla) است، یک موتور هشت سیلندر و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۹۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

حداکثر سرعت والهالا ۳۴۹ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۵ ثانیه اعلام شده است.

تولید والهالا با فراز و نشیب زیادی همراه بود. اولین کانسپت از این ماشین در سال ۲۰۱۹ نمایش داده شد. آن زمان آستون مارتین برای طراحی ماشین با آدریان نیویی، طراح تیم فرمول یک ردبول همکاری می‌کرد و قرار بود با سرمایه‌ای که از طریق فروش سهامش در بازار بورس به دست می‌آورد یک موتور شش سیلندر هیبرید برای ماشین طراحی و تولید کند.

اما برنامه‌های مالی شرکت آن طور که پیش‌بینی شده بود پیش نرفت. آستون مارتین که در خطر ورشکستگی بود به کنسرسیومی به مدیریت لارنس استرول، میلیاردر کانادایی فروخته شد. در جریان این تحولات گفته شد که پروژه والهالا ممکن است به سرانجام نرسد.

لارنس استرول پس از تثبیت اوضاع مالی کارخانه، توبیاس موئرز، مدیر بخش AMG در مرسدس-بنز را به مدیریت کارخانه منصوب کرد و از او خواست تا استراتژی تازه‌ای برای محصولات آستون مارتین طراحی کند.

از جمله تغییراتی که به ابتکار توبیاس موئرز اجرا شد، لغو پروژه موتور شش سیلندر و استفاده از موتور هشت سیلندر بنز بود. او همچنین والهالا را از یک ماشین مناسب برای پیست به یک سوپرکار خیابانی تبدیل کرد و قیمتش را کاهش داد.

ظاهر والهالا هم نسبت به کانسپت دو سال پیش تغییر کرده است. آستون مارتین دیگر نامی از آدریان نیویی نبرده و مارک رایخمن مدیر طراحی آستون مارتین می‌گوید با تغییراتی که در ماشین ایجاد شده ماشین "بالغ‌تر و مصمم‌تر" به نظر می‌رسد.

قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند (حدود۸۰۰ تا یک میلیون دلار) فروخته شود. نزدیک‌ترین رقیب این ماشین فراری SF90 است که اولین مدل هیبرید-الکتریکی کارخانه ایتالیایی است. این فراری ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو دارد و قیمت پایه‌اش حدود نیم میلیون دلار است.

والهالا دومین ماشین از سه ماشین موتور وسطی است که کارخانه انگلیسی در برنامه تولید دارد. اولین مدل به نام والکاری یک سوپرکار با تولید بسیار محدود است که از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد. تولید والهالا قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود. آستون مارتین یک مدل دیگر به نام ونکوییش هم در برنامه تولید دارد که از دو مدل دیگر ارزان‌تر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها