کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برگه های قدیمی سهام عدالت را چه کنیم؟


کد خبر : ۸۵۰۶۹پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱:۵۷۴۶۹۳ بازدید

افرادی که برگه قدیمی سهام دارند برای فروش برگه سهام خود باید ...
برگه های قدیمی سهام عدالت را چه کنیم؟برگه های قدیمی سهام عدالت را چه کنیم؟

احسان رضاپور کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که افرادی که برگه قدیمی سهام دارند برای فروش برگه سهام خود باید چه کار کنند؟ بیان کرد: کسانی که برگه قدیمی سهام شرکت های بورسی را دارند با مراجعه به شرکت سپرده گذاری مرکزی می توانند، از وضعیت مانده دارایی ها و همچنان تعداد سهام شان آگاه شوند.

وی افزود: سهامداران از طریق کارگزاری که با آن  کار می‌کنند درخواست کارگزار ناظر می‌دهند و سهامداران در آن کارگزاری که به عنوان ناظر انتخاب کردند می توانند، معاملات سهام شان را انجام می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: دارندگان برگه های قدیمی سهام می توانند وضعیت سهام خود را از شرکت هایی که سهامشان را دارند، پیگیری کنند، اما یک روش راحت تری نیز وجود دارد، به این صورت که سهامداران از طریق خرید ۵۰۰ سهم شرکت، که مقدار حداقلی برای انجام معامله است،  می توانند کل موجودی سهامشان را به کارگزاری که در دسترس شان است منتقل کنند.

رضا پور تصریح کرد: با استفاده از روش بالا سهامداران از این که چند سهام در دارایی شان است مطلع می‌شوند و در سامانه معاملاتی کارگزاری شان به نمایش در می آید بنابراین  سهامداران می‌توانند نسبت به فروختن یا هر عمل دیگری که قصد آن را دارند اقدام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این برگه سهام مفقود شود سهامدار باید چه کند؟ بیان کرد: سوابق برنامه سهامداری افراد در لیست سهامداری شرکت  موجود است و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه هم نسبت به نگهداری وضعیت سهامداری شرکت ها اقدام می کند. افرادی که در سامانه سجام عضو باشند و دسترسی به سامانه یکپارچه سپرده گذاری مرکزی تسویه وجوه داشته باشند می‌توانند از طریق آن درگاه  یکپارچه نسبت به وضعیت سهامشان اطلاع پیدا کنند.

رضاپور در رابطه با تعداد برگ سهام های قدیمی در حال حاضر گفت: تعداد افرادی که برگ سهام قدیمی دارند بسیار کم شده است، اخیراً بنا به درخواست مشتری آن برگه برایشان صادر می شود و افراد محدودی در حال حاضر هستند که برگه‌ سهام قدیمی داشته باشند ولی این افراد نباید نگران باشند، چون سوابق سهامداری آن ها در سامانه سهامداری شرکت تسویه وجوه وجود دارد از این بابت نباید نگرانی داشته باشند و فقط باید به انتخاب کارگزار و دریافت مانده سهام اقدام کنند.

وی در پایان گفت: اگر در این زمان به سهام سودی تعلق گرفته باشد و در افزایش سرمایه های شرکت صرف نشده باشد، آن منابع موجود است و سهامدار زمانی که به شرکت درخواست دهد  به حسابی که مشتریان  معرفی می‌کند واریز می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها