کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات برق ایران به عراق، واردات از جمهوری آذربایجان!


کد خبر : ۸۳۷۵۲دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸:۱۲۱۸۱۵ بازدید

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در فصل گرما و کمبود تولید اظهار داشت با سنکرون شدن خطوط انتقال برق ...
صادرات برق ایران به عراق، واردات از جمهوری آذربایجان!صادرات برق ایران به عراق، واردات از جمهوری آذربایجان!

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در فصل گرما و کمبود تولید اظهار داشت با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان، واردات برق از این کشور آغاز شد و هم‌اکنون ۷۳ مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی ضمن تأکید بر اینکه واردات برق از این طریق تا ۱۳۰ مگاوات در ساعت پیک مصرف قابل افزایش است افزود هفته آینده که هفته گرم‌تری خواهد بود اوج نیاز (پیک) مصرف به ۶۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد که ایران تنها قادر به تولید ۵۴ هزار مگاوات آن است.

در حالی ایران از آذربایجان برق وارد می‌کند که خودش در حال صادرات آن به عراق، پاکستان و افغانستان است. گفته می‌شود حتی برنامه‌هایی نیز برای صادرات به عمان نیز وجود دارد.

طی هفته‌های اخیر قطعی و جیره‌بندی برق به یک معضل اصلی در ایران بدل شده است. درحالی‌که سایر کشورها صنایع و مصرف داخلی را بر صادرات ترجیح می‌دهند، در ایران دولت حاضر است به قیمت قطع برق صنایع داخلی، روند صادرات برق به عراق را حفظ کند.

محمدرضا حسینا، عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به درآمد یک میلیارد دلاری ایران از محل صادرات برق به پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان، اظهار داشت ترکمنستان در زمستان به دلیل افت فشار گاز، صادرات گاز خود به ایران را قطع می‌کند، اما در ایران هر چند که صنایع نیازمند برق هستند اما صادرات به عراق همچنان ادامه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها