کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرقت از زنان به بهانه آب طلا ‌


کد خبر : ۸۳۶۱۰پنجشنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵:۲۲۹۲۹ بازدید

مرد سارق که به بهانه کمک به همسر باردارش زنان را فریب داده و طلاهایشان را می‌دزدید از سوی پلیس دستگیر شد.

مرد سارق که به بهانه کمک به همسر باردارش زنان را فریب داده و طلاهایشان را می‌دزدید از سوی پلیس دستگیر شد.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل زن میانسالی با مراجعه به پلیس از سرقت زنجیر طلایش خبر داد و گفت: در صف نانوایی ایستاده بودم که مردی جوان هراسان وارد نانوایی شد و رو به زنانی که در صف ایستاده بودند گفت با همسر باردارش در حال قدم زدن بوده اما یک پسربچه که نقابی ترسناک به چهره داشته ناگهان مقابل همسرش پریده و زن جوان هم با دیدن او شوکه شده و روی زمین افتاده است. بعد هم از ما خواست اگر کسی طلای زرد همراه دارد به او بدهد تا داخل لیوان آب بیندازد و به همسرش آب طلا بدهد شاید حالش بهتر شود.

شاکی ادامه داد: من که حرف‌های مرد جوان را باور کرده بودم دلم برایش سوخت و زنجیر طلایم را به او دادم بعد هم خودم پشت سرش از نانوایی بیرون آمدم تا ببینم حال همسرش چگونه است، اما مرد جوان به محض گرفتن طلای من با عجله بیرون دوید و قبل از اینکه من بتوانم به او برسم سر کوچه سوار یک موتورسیکلت شد و فرار کرد.
پس از این شکایت پرونده‌ای در دادسرای مبارزه با سرقت تشکیل شد و کارآگاهان پلیس آگاهی نیز تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری مرد سارق آغاز کردند اما با شروع بررسی‌ها مشخص شد چند شکایت مشابه دیگر نیز با همین شگرد از زنان مشتری نانوایی و سوپرمارکت‌ها در تهران ثبت شده است. بنابراین کارآگاهان فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه نیز پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته محل سرقت‌ها سرانجام توانستند شماره پلاک موتورسیکلت مرد سارق را به دست بیاورند. وقتی مالک موتور شناسایی شد کارآگاهان به سراغ وی رفتند؛ اما مرد میانسال مدعی شد چندی قبل موتورش را به‌صورت قولنامه‌ای به مردی جوان فروخته است.

بدین ترتیب پس از ردیابی‌های گسترده پلیسی سرانجام متهم اصلی پرونده شناسایی و دستگیر شد. مرد جوان که نخست منکر سرقت‌ها بود وقتی با شاکی‌ها رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: من به‌ خاطر همسرم این کار را کردم. چند ماه قبل همسرم برای خرید به نانوایی رفته بود اما مردی با همین شگرد و به بهانه اینکه مادرش ترسیده و در خیابان از حال رفته است و باید به او آب طلا بدهد طلای همسرم را دزدید. ما وضع مالی خوبی نداشتیم و سرقت طلای همسرم ضربه خیلی بدی به ما زد؛ نه پول داشتم که دوباره برایش طلا بخرم نه می‌توانستم کاری برای خوشحالی همسرم انجام دهم به‌همین خاطر تصمیم گرفتم خودم نیز با همین شگرد از زنان سرقت کنم. بارها این کار را انجام دادم اما فقط توانستم چند زن سالخورده و میانسال را با این شیوه فریب دهم و طلایشان را سرقت کنم. خیلی‌ها به حرفم اعتماد نمی‌کردند یا می‌گفتند طلایی همراهشان نیست.

با اعترافات متهم وی برای تحقیقات بیشتر و شناسایی سایر شاکی‌ها در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.‌



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها