کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: کاندیداها انگار از کره مریخ آمده‌اند /با شعور مردم بازی نکنید


کد خبر : ۸۳۵۸۸چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸:۲۹۲۲۵۵ بازدید

روحانی گفت: این که میگوییم هیچ کاری نشده در این هشت سال، ظلم به مردم است. بسیاری از زیر ساخت‌ها، کشاورزی و فضای مجازی دست مردم است. چرا به ملت توهین می‌کنید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق، گفت: متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است. آغاز اخلاق همان راستگویی و همان وفای به عهد و این است که حقیقت‌ها را تحریف نکنیم.  عجیب اینکه واقعیت‌ها را تعریف می‌کنیم ما از حقیقت گذشتیم واقعیت‌ها و آنچه که روی زمین است، اجرا شده و عمل شده است اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود، اذهان مردم را به گونه ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند.  

رییس جمهوری اظهار کرد: انتخابات بسیار مهم است ولی از انتخابات مهمتر اخلاق است. چون هدف غایی اسلام و انقلاب اسلامی است از آن سو بخشی از مردم سالاری هم اخلاق است. توجه به مردم، نگاه به مردم و جدی گرفتن مردم. ما نمی‌توانیم با افکار عمومی مردم و با حضور مردم شوخی کنیم ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و تشریح کنیم همه جا باید مردم سالاری حاکم باشد از آغاز تا پایان انتخابات. از روز ثبت نام تا روزی که رای خوانده می‌شود، تا روزی اعلام می‌شود تا تنفیذ و تحلیف می شود  اینها سیر و مراحل انتخابات است و همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد.

* اینکه می‌گویم مردم باید احساس امید بکنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، مردم باید ببینند که نظام هم ارزش اسلامی و واقعی آنچه که قانون گفته برای آنها قائل است و این مسئله بسیار مهمی است.

* در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شد، یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند. یک مسئله مهم بود ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه، مساله دوم هست. اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد. به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام هست اگر بنا در ۴۲ سال گذشته همه‌اش نقض قانون، فساد و همه زیر پا گذاشتن حقوق باشد، همه اجرا نکردن مصالح مردم باشد، همه اقدامات بر خلاف مصلحت جامعه و کشور باشد برای چه انقلاب کردیم. همه این طور بود چرا انقلاب کردیم.

* این که ما می‌گوییم بعد از انقلاب از یک دوره بگذریم که دوره امام بود و حکومت شکل خاصی داشت، ریاست جمهوری یکسری وظایف داشت و نخست‌وزیر یکسری وظایف داشت از آن بگذاریم بعد از اصلاح قانون اساسی که اختیارات اجرایی در اختیار رئیس جمهور قرار داده ما پنج دوره داشتیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها