کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند


کد خبر : ۸۳۵۴۹سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵:۲۲۲۱۰۵ بازدید

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند، گفت: در روزهایی که سه شهر گرم دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند، گفت: در روزهایی که سه شهر گرم دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.

کیومرث زمانی اظهار کرد: شبکه برق خوزستان روز گذشته با وجود اینکه یک روز تعطیل بود؛ به دلیل بالا بودن دمای هوا، عدد جدیدی در مصرف برق در سال جاری ثبت کرد. روز گذشته (۱۶ خردادماه) به دلیل تعطیلی اداره‌ها ۳۰۰ مگاوات در مدار قرار نداشت و ۷۰۰ مگاوات از بخش صنعت نیز از مدار خارج شده بود اما علی‌رغم این کاهش یک هزار مگاواتی، ۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات برق روز گذشته در خوزستان مصرف شد.

اگر یک هزار مگاوات برق محدود شده را به میزان برق مصرفی در خوزستان اضافه کنیم، روز گذشته باید با مصرف ۸ هزار و ۸۴۸ مگاواتی برق در خوزستان مواجه می‌شدیم. در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند. در این ۴۸ ساعت، امیدیه با دمای ۵۱ درجه گرمترین شهر جهان بود، آبادان پنجمین شهر گرم جهان و اهواز نیز سیزدهمین شهر گرم دنیا بود و این شرایط دمایی، باعث بالا رفتن مصرف برق در خوزستان شد. این شرایط دمایی در روزهای تعطیل رخ داد که ۳۰۰ مگاوات بار مصرف اداری وجود نداشت و برای بار صنعت نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده بود. البته با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره‌کل هواشناسی خوزستان و استانداری، از چهارشنبه هفته گذشته پیش‌بینی‌های دمایی انجام شده بود و تعطیلی ادارات نیز در آن روز لحاظ شد. این تعطیلی‌ها از روز چهارشنبه تا یکشنبه، باعث شد از بحران سنگین مصرف برق بدون خاموشی عبور کنیم. بنابراین در روزهایی که سه شهر گرم دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم. به جز حوادثی که در طول این هفته در شبکه وجود داشت که باعث خاموشی‌های ناخواسته شد، هیچ خاموشی برنامه‌ریزی‌شده‌ای در خوزستان نداشتیم و توانستیم باری که نیاز مصرف ۸ هزار و ۸۴۸ مگاوات بود را با مصرف ۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات در دمای ۵۱ درجه و بدون خاموشی مدیریت کنیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها