کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش پول ترکیه به کمترین میزان خود در تاریخ رسید


کد خبر : ۸۳۴۳۶پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱:۳۵۳۶۱۵ بازدید

ارزش لیر، واحد پول ترکیه روز چهارشنبه به دنبال سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور درباره کاهش نرخ بهره بانکی به کمترین ...
 ارزش پول ترکیه به کمترین میزان خود در تاریخ رسید ارزش پول ترکیه به کمترین میزان خود در تاریخ رسید

ارزش لیر، واحد پول ترکیه روز چهارشنبه به دنبال سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور درباره کاهش نرخ بهره بانکی به کمترین میزان خود رسید.

رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی که سه شنبه شب پخش شد گفت که با رئیس بانک مرکزی این کشور درباره لزوم کاهش نرخ بهره بانکی گفتگو کرده است. این سخنان باعث شد تا ارزش لیر سه درصد سقوط کند.

رجب طیب اردوغان در جریان مصاحبه تلویزیونی با شبکه دولتی «تی آر تی» گفت: «با رئیس بانک مرکزی امروز [سه شنبه] گفتگو کردم. ضروری است که نرخ بهره را کاهش دهیم.»

رئیس جمهوری ترکیه از احتمال کاهش نرخ بهره طی ماههای ژوئیه و اوت سخن گفت. او سه ماه پیش ضمن برکناری سومین رئیس بانک مرکزی ترکیه طی کمتر از دو سال اخیر شهاب قافجی اوغلو را به این سمت منصوب کرد.

شهاب قافجی اوغلو نیز مانند رئیس جمهوری ترکیه از سیاست کاهش نرخ بهره بانکی دفاع می کند. رجب طیب اردوغان بر این باور است که نرخ بالای بهره تورم زا است. این در حالی است که از سیاست افزایش نرخ بهره اغلب در راستای مقابله با تورم استفاده می شود. اختلاف رجب طیب اردوغان با ناجی اقبال، رئیس پیشین بانک مرکزی ترکیه منجر به برکناری او در ماه مارس شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها