کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله به نفت‌کش‌ها در مسیر سوریه


کد خبر : ۸۳۱۸۸سه شنبه، ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹:۱۰۴۲۲۷ بازدید

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه روز یکشنبه اسرائیل را متهم کرد که در حملات یک سال گذشته به نفتکش‌هایی که به سوی سوریه در حال ...
حمله به نفت‌کش‌ها در مسیر سوریهحمله به نفت‌کش‌ها در مسیر سوریه

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه روز یکشنبه اسرائیل را متهم کرد که در حملات یک سال گذشته به نفتکش‌هایی که به سوی سوریه در حال حرکت بودند دست داشته است.

وزیر خارجه سوریه تهدید کرد که کشورش بدون واکنش از کنار موضوع حمله به این نفت کش ها عبور نخواهد کرد. فیصل مقداد همچنین این حملات را نقض مقررات بین المللی دانست.

به گفته وی نفتکش‌هایی که هم اکنون به سمت سوریه حرکت می کنند تحت محافظت روسیه قرار دارند. وزیر خارجه سوریه سند و مدرکی در اثبات نقش آفرینی اسرائیل در حمله به نفت کش ها ارائه نکرد.

وزارت دفاع اسرائیل و دفتر نخست وزیری این کشور تاکنون به ادعای فیصل مقداد واکنشی نشان نداده اند.

نفتکش‌هایی که طی بیش از یک سال گذشته به سوی مناطق تحت کنترل دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حال حرکت بودند مورد حمله قرار گرفته اند. این نفتکش‌ها اغلب از خلیج فارس به دریای سرخ می روند و سپس با عبور از کانال سوئز وارد دریای مدیترانه می شوند.

اکثر منابع نفتی سوریه در مناطقی واقع شده است که تحت کنترل مخالفان دولت بشار اسد قرار دارد. دولت سوریه به همین دلیل برای تامین نفت از ایران، متحد خود در منطقه کمک می گیرد.

وزارت نفت سوریه ماه گذشته از وقوع آتش سوزی در یکی از نفت کش هایی که در نزدیکی ساحل این کشور قرار داشت خبر داده بود. دمشق از احتمال حمله پهپادی به این نفت کش سخن گفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها