کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشت مرغ دوباره دو نرخی شد


کد خبر : ۸۳۱۱۷یکشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱:۳۵۵۹۸۵ بازدید

همانگونه که فعالان صنعت مرغ پیش‌بینی کرده بودند، در سایه بی‌تدبیری مسئولان، قیمت مرغ در بازار مجددا روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده است.

همانگونه که فعالان صنعت مرغ پیش‌بینی کرده بودند، در سایه بی‌تدبیری مسئولان، قیمت مرغ در بازار مجددا روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده است.

قیمت مرغ مدتی است که دوباره روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده است. گزارشات میدانی مهر حاکی از آن است که قیمت مرغ در مراکز خرده فروشی به بیش از ٣٠ هزار تومان رسیده در حالی که نرخ مصوب آن ٢۴ هزار و ٩٠٠ تومان است.

بازار مرغ در سال گذشته دچار نابسامانی گسترده‌ای شد و قیمت هر کیلوگرم مرغ از مرز ۳۵ هزارتومان نیز عبور کرد؛ فاصله قیمت بازار با قیمت مصوب مرغ که حدود ۲۰ هزار تومان بود موجب شد مردم برای خرید مرغ با قیمت مصوب ساعتها در میادین تره بار در صف بایستند. این در حالی بود که بدلیل نابسامانی بازار نهاده‌های دامی، میزان جوجه ریزی و تولید مرغ نیز به شدت کاهش یافته و عرض به بازار قطره چکانی انجام می‌شد. همین مساله به طولانی‌تر شدن صف‌ها و سخت‌تر شدن دسترسی مردم به این ماده پروتئینی منجر شد. این چالش تا جایی گسترش یافت که دولت برای کنترل بازار مجبور به تشکیل قرارگاه ساماندهی بازار مرغ شد و مجوز واردات ۵٠ هزار تن مرغ را نیز صادر کرد؛ با این وجود به سختی توانست تعادل را به بازار برگرداند.

البته در این فاصله نرخ مصوب مرغ هم که یکی از دلایل زیان دهی مرغداران و کاهش تولید بود، پس از ماه‌ها انتقاد جدی فعالان صنعت مرغ، از ۲۰ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان افزایش یافت تا بلکه انگیزه برای تولید مرغ افزایش یابد.

مجموعه این اقدامات موجب شد تعادل تا حدودی به بازار بازگردد و قیمت مرغ در بازار که تا بیش از ۳۵ هزار تومان صعود کرده بود، به تدریج به نرخ مصوب ۲۴ هزار تومان نزدیک شد. البته این تعادل چندان طول نکشید و با بحرانی شدن بازار جوجه یک روزه و افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی، نرخ مرغ مجدداً سیر صعودی به خود گرفت و مدتی است که در بازار شاهد دو نرخی شدن نرخ هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها