کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد 3.5 میلیارد دلاری فایزر در سه‌ماهه نخست امسال!


کد خبر : ۸۲۶۰۸پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱:۰۶۲۴۸۷ بازدید

شرکت داروسازی فایزر که واکسن تولیدی آن موفقیتی چشمگیر در مبارزه با بیماری کووید-19 کسب کرده است، روز سه‌شنبه ...
درآمد 3.5 میلیارد دلاری فایزر در سه‌ماهه نخست امسال!درآمد 3.5 میلیارد دلاری فایزر در سه‌ماهه نخست امسال!

شرکت داروسازی فایزر که واکسن تولیدی آن موفقیتی چشمگیر در مبارزه با بیماری کووید-19 کسب کرده است، روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت درآمد مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد.

بنابر این آمار، شرکت فایزر در این مدت ۳.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. واکسن ضد بیماری کووید-۱۹ تولیدی فایزر با فاصله منبع اصلی درآمد این شرکت بوده است.

فایزر میزان سود خالص خود را نگفته است و تنها پیش‌بینی سابق خود مبنی بر اینکه تولید واکسن «حاشیه سودی ۲۰ درصدی» را در بردارد تکرار کرده است. اگر این برآورد درست باشد، واکسن‌ها سودی ۹۰۰ میلیون دلاری را (قبل از کسر مالیات) برای فایزر به همراه داشته‌اند.

این شرکت دارویی با سرمایه‌گذاری گسترده بر یک فناوری نوین پزشکی، که به نام mRNA شناخته می‌شود، توانست واکسنی بسازد که گمان می‌رود توانسته باشد جان میلیون‌ها تن را نجات دهد.

با این حال منتقدان می‌گویند واکسن فایزر به گونه‌ای نامتناسب بین کشورهای جهان توزیع شده است و کشورهای ضعیف سهم کمتری از آن برده‌اند. امری که در تضاد با اظهارات مدیر اجرایی این شرکت قرار دارد که گفته بود بر دسترسی یکسان در نقاط مختلف جهان متعهد است.

شارون کاستیلو، سخنگوی فایزر، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تا کنون ۴۳۰ میلیون دوز به ۹۱ کشور جهان ارسال کرده است. این شرکت قرار است در سال جاری ۲.۵ میلیارد دوز واکسن تولید کند.

فایزر قیمت هر دوز واکسن فایزر در کشورهای مختلف را متفاوت نگه داشته است. در حالی که دولت ایالات متحده برای هر دوز واکسن ۱۹ دلار و پنجاه سنت می‌پردازد، دولت اسرائیل رقمی نزدیک به ۳۰ دلار برای هر دوز پرداخت می‌کند.

درآمد ۳.۵ میلیارد دلاری فایزر در سه‌ماهه اول سال جاری در حالی است که این شرکت قبل از آغاز همه‌گیری کرونا درآمد سالانه‌ای معادل ۹.۶ میلیارد کسب کرده بود.


واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله در کانادا

روز چهارشنبه مسئولان وزارت بهداشت کانادا مجوز واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را صادر کردند.

پیشتر واکسن فایزر در این کشور تنها برای افراد ۱۶ سال به بالا مجاز شمرده شده بود.

سوپریا شارما، مشاور وزیر بهداشت، در مصاحبه‌ای گفت مطابق نتایج آزمایشات بالینی این وزارتخانه، کارآیی واکسن فایزر در این گروه سنی ۱۰۰ درصد بوده است.

تا کنون بیش از یک سو کانادایی‌ها دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود در ماه اخیر ده میلیون دوز واکسن دیگر میان جمعیت این کشور توزیع شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها