کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خدمات تعمیرات کولر آبی در تهران


کد خبر : ۸۲۵۰۱یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۳۷۷۴۳ بازدید

کولر آبی یکی از وسایل سرمایشی و تهویه هواست که استفاده از آن در کشورمان از گذشته ها تا به امروز رایج بوده است. مزایای کولرهای آبی از جمله ...

 

کولر آبی یکی از وسایل سرمایشی و تهویه هواست که استفاده از آن در کشورمان از گذشته ها تا به امروز رایج بوده است. مزایای کولرهای آبی از جمله قیمت مناسب، مصرف انرژی کم تر و همچنین استفاده راحت از آن باعث شده است که همواره مورد استقبال مردم قرار گیرد. این وسیله چنانچه به درستی نگه داری و سرویس شود سال ها می تواند کار کند. با این حال تعمیر کولر آبی و حتی سرویس کولر آبی هم در مواقعی مورد نیاز می شود. در صورتی که خود فرد از عهده عیب یابی و تعمیر آن برنیاید باید تعمیرکار ماهر و مجرب به انجام تعمیرات لازم بپردازد. مشتریان گرامی باید از خدمات تعمیرات کولر آبی آگاهی داشته باشند تا در صورت لزوم با مرکز سرویس و تعمیرات معتبر برای این کار تماس حاصل کنند.

تعمیرات دینام

دینام قطعه اصلی در کولر آبی است که با چرخش پروانه فن باعث هدایت باد خنک به درون اتاق می شود. به عللی از جمله نوسانات جریان برق یا کار کردن کولر بدون وجود آب که سبب افزایش دمای کولر شود، دینام دچار خرابی و سوختگی شود. برای عیب یابی و رفع عیب این مشکل دو راهکار وجود دارد. اول این که سیم پیچ دینام مجددا عوض یا این که کل دینام تعویض شود. این مساله یکی از مشکلات رایج در تعمیر کولر آبی محسوب می شود که باید تعمیرکار ماهر و حرفه ای آن را انجام دهد تا مجددا مشکلی به وجود نیاید.

تعمیر یا تعویض تسمه دینام

یکی از خدمات تعمیرات کولر آبی، تنظیم یا تعویض تسمه دینام است. در اثر کار کردن مداوم تسمه ها شل شده و یا دچار فرسودگی می شود. از این رو تنظیم و سفت کردن آن و یا در صورت فرسودگی کامل، تعویض آن از خدماتی است که در سرویس و تعمیر کولر آبی به مشتریان ارائه می شود. تنظیم و سفت کردن تسمه هم باید به مقدار اندازه باشد که نه آنقدر شل و نه آن چنان سفت شود که باعث خرابی یاتاقان ها و یا سوختن دینام شود.

تعویض فولی

، فولی در واقع قطعه ای دایره ای شکل در سیستم کولر آبی است که نیروی دور موتور با تسمه سبب چرخاندن آن می شود که این قطعه هم باعث گردش محور پروانه فن می شود. فولی قطعه ای نسبتا محکم است که در موارد نادری ممکن است دچار شکستگی و آسیب شود. با این همه در سرویس و تعمیر کولر گازی این قطعه هم مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز تعویض می شود.

 

کنترل اتصالات و روغن کاری آن ها

از خدماتی که در زمینه سرویس کولر آبی توسط تعمیرکار ارائه می شود، بررسی اتصالات مختلف و در صورت لزوم روغن کاری آن هاست. به این منظور اتصال تسمه با دینام و فولی، اتصال فولی با محور، سفت بودن پیچ و مهره ها، اتصال یاتاقان  و پروانه کولر با محور باید مورد بررسی و کنترل قرار گیرد. در صورتی که محل یاتاقان ها و پروانه خشک باشد نیاز است تا با روغن کاری کامل باعث روان شدن چرخش محور پراونه شد.  

تعویض پوشال ها

چنانچه پوشال ها پوسیده یا نازک شده باشد هوای خنک از کولر خارج شده و یا هوای گرم به درون کولر وارد می شود. علاوه بر این پوسیدگی پوشال ها باعث انتشار بوی نامطبوع از درون کولر می شود. از این رو یکی دیگر از خدمات تعمیر کولر گازی تعویض پوشال های پوسیده و نازک است که توسط تعمیرکار ماهر انجام می شود.

رفع اتصالی و سیم کشی مجدد

یکی دیگر از خدمات تعمیر کولر گازی زمانی است که به علل مختلف سیم های برق درون کولر دچار اتصالی و یا سوختگی می شود. برای رفع عیب این مشکل، تعمیرکار اتصالی را رفع کرده و یا مجددا سیم کشی کولر را انجام می دهد.

تعمیر یا تعویض پمپ

به عللی ممکن است پمپ آب کولر دچار خرابی یا سوختگی شود. بر این اساس در تعمیر کولر آبی باید این قطعه هم مورد بررسی و کنترل قرار گیرد. تعمیر یا تعویض پمپ آبی جزء خدماتی است که در زمینه تعمیرت کولر آبی در تهران به مشتریان ارائه می شود.

تعویض پراونه

مشکل اصلی پروانه در کولر آبی، تاب برداشتن و ایجاد سروصدا اضافی است. معمولا برای حل این مشکل پروانه را تعویض می کنند و راه دیگری برای رفع عیب تاب برداشتن آن وجود ندارد. از این نظر از جمله خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی در تهران، تعویض پروانه فن است که با تعویض آن باد خنک به طور مطلوبی به درون اتاق هدایت می شود.

 

رفع عیب  نشتی

کف کولر که به آن سینی هم می گویند محل پر شدن آب مورد نیاز برای تبخیر و خنک سازی است. وجود املاح زیاد در آب شهری باعث پوسیدگی تدریجی کف کولر می شود که در بیشتر موارد این پوسیدگی نشتی آب را به دنبال دارد. رفع عیب نشتی آب از جمله خدماتی است که در زمینه سرویس و تعمیر کولر آبی به مشتریان ارائه می شود.

تعویض سفت

محور پروانه کولر آبی با شفت ممکن است به عللی دچار آسیب شود. تنها زمانی باید این قطعه را تعویض کرد که به کلی آسیب دیده یا شکسته شده باشد. بنابراین تعمیرکار در تعمیر کولر آبی با بررسی این قطعه و در صورت آسیب دیدن آن را تعویض می کند.

مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران، پیشرو در ارائه انواع خدمات تعمیرات کولر آبی در تهران

مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران با سابقه ای درخشان که در زمینه انواع خدمات نصب، تعمیر و سرویس لوازم خانگی دارد، مفتخر است در زمینه تعمیر و سرویس کولر آبی هم برای مشتریان گرامی ارائه خدمات دهد. خدمات تعمیراتی که در این جا بررسی کردیم و همچنین خدمات مربوط به نصب کولر آبی تماما توسط پرسنل آموزش دیده و متخصص انجام می شود. تعمیرکاران این مجموعه با گذراندن آموزش های لازم و کسب تجربیات بسیار در زمینه نصب، سرویس و تعمیر کولر آبی آمادگی دارند تا در هر ساعت شبانه روز به منظور انجام خدمات عیب یابی و تعمیرات در محل حاضر شده و کوشش خود را به کار می گیرند تا بهترین و مطلوب ترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه دهند



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها