کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لوکس‌ترین مدل الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد


کد خبر : ۸۲۱۰۸دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰:۵۹۶۵۷۳ بازدید

مرسدس-بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار ...
لوکس‌ترین مدل الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شدلوکس‌ترین مدل الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

مرسدس-بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار است با آن به بازیگر اصلی بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

EQS بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که مختص ماشین‌های الکتریکی است. به گفته کارخانه، ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۷۰ کیلومتر حرکت کند که برای ماشین‌های الکتریکی یک رکورد تازه است. نزدیک‌ترین رقیب بنز، تسلا مدل S با هر بار شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت می‌کند و برد مدل‌های الکتریکی پورشه و آئودی ۴۸۰ کیلومتر است.

ظاهر ماشین بسیار شبیه کانسپتی است که بنز دو سال پیش نمایش داد. طراحان بنز با سقفی که آن را "کمانی" نامیده‌اند، مقاومت ماشین در برابر هوا را بسیار کاهش داده‌اند. چرخ‌ها تا حد ممکن به گوشه‌های ماشین نزدیک‌تر شده و در نتیجه فضای اتاق بیشتر است.
 

ib7x3ry0yzfumyhsa89r.jpg

سه نمایشگر که تمام سطح داشبورد را پوشانده، چشم‌گیرترین ویژگی اتاق است. ماشین با نسل جدید هوش مصنوعی بنز کنترل می‌شود که راننده را از دور تشخیص می‌دهد و با نزدیک شدنش در را به صورت خودکار باز می‌کند. این سیستم همچنین به طور دائم نگاه و حرکات راننده را بررسی می‌کند و مثلا در صورت تشخیص خستگی راننده با فعال کردن ماساژور صندلی یا تغییر دما، به هوشیاری راننده کمک می‌کند.

بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح ۳ خودران مجهز است. این سیستم در مسیرهایی مشخص می‌تواند ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند. این سطح از فن‌آوری خودران هنوز برای استفاده مجوز ندارد، اما بنز پیش‌بینی کرده که استفاده از آن از سال آینده در آلمان و سپس در کشورهای دیگر اروپا قانونی می‌شود.

EQS اولین مدل از چهار ماشین الکتریکی است که بنز امسال به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بسته به مدل‌های مختلف بین صد تا ۱۸۰ هزار دلار باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها