کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخفیف مالیاتی رسید، از بانک و بیمه خبری نیست


کد خبر : ۸۱۹۳۵چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶:۲۴۱۵۸۸ بازدید

دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان این که هم اکنون حدود یک میلیون واحد صنفی مشمول تعطیلی کرونایی شده اند، از ارائه 55 پیشنهاد برای حمایت ...
تخفیف مالیاتی رسید، از بانک و بیمه خبری نیستتخفیف مالیاتی رسید، از بانک و بیمه خبری نیست

دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان این که  هم اکنون حدود یک میلیون واحد صنفی مشمول تعطیلی کرونایی شده اند، از ارائه 55 پیشنهاد برای حمایت از اصناف به ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

آمار ارائه شده توسط وی نشان می دهد که اصناف در دوره 10 روزه اخیر حدود 45 هزار میلیارد تومان افت درآمد داشته اند. رقمی که طبق اظهارات وی، مبنی بر درآمد از دست رفته 250 هزار میلیاردی اصناف در 9 ماهه اسفند 98 تا آبان 99، افت فروش حداقل 295 هزار میلیارد تومانی اصناف در دوران کرونا را نشان می دهد. در این حال و در شرایطی که در روزهای اخیر، اصناف از نبود تسهیلات کرونایی در شرایط تعطیلات اجباری انتقاد کرده بودند، دیروز سازمان مالیاتی شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی را در دو حوزه مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ کرد.  

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان این که در کشور سه میلیون واحد صنفی با شش میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل داریم،تصریح کرد: در شهرهای قرمز حدود ۵۰ درصد از اصناف و در شهرهای نارنجی ۹۹ درصد اصناف فعال هستند. با این اوصاف، در وضعیت فعلی که ۲۵۷ شهر وضعیت قرمز دارند، حدود یک میلیون واحد صنفی مشمول تعطیلی شده اند.

مجتبایی افزود: بررسی وضعیت تعطیلات آذر سال گذشته نشان می‌دهد که میزان فروش اصناف در آن بازه زمانی، ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. اگر بر اساس همان تجربه آذر ماه محاسبه کنیم، برای ۱۰ روز تعطیلات امسال دست کم ۳۳ هزار میلیارد تومان کاهش درآمد و فرصت فروش اصناف خواهد بود. همچنین اگر میزان تورم را به صورت متوسط ۵۰ درصد در نظر بگیریم، می‌توانیم برای این ۱۰ روز پیش‌بینی کنیم که حداقل ۴۵ هزار میلیارد تومان کاهش فرصت فروش برای اصناف به وجود می‌آید که بخشی از آن خسارت مستقیم و بخشی  به فروش نرسیدن کالا و خسارت به زنجیره‌های بعدی است.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان این که تعطیلی‌ها منجر به کاهش تقاضا هم در بخش تولید و هم در بخش توزیع می‌شود، یادآور شد: طی ۹ ماه اول اسفند ۹۸ تا پایان آبان ۹۹ بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از دست رفته در کسب وکارها داشته ایم.به گفته وی، هم اینک ۵۵ پیشنهاد حمایت از اصناف به کمیته اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده که بخشی از آن تصویب شده و بخش‌های بعد یعنی مباحث مربوط به حمایت‌های تسهیلاتی، بیمه‌ای، وام و … از واحدهای صنفی نیز در حال بررسی و نهایی شدن است.در این حال و در شرایطی که مسئولان اصناف از در نظر نگرفتن تسهیلات کرونایی در قبال تعطیلات اجباری انتقاد کرده بودند،

مهر گزارش داد که سازمان امور مالیاتی شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را در ۱۰ بند ابلاغ کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها