کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش سهام علی‌بابا تقویت شد


کد خبر : ۸۱۸۷۶دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹:۳۷۱۱۸۳ بازدید

شرکت چینی علی‌بابا امروز دوشنبه اعلام کرده جریمه 2.8 میلیارد دلاری به دلیل عدم رعایت قوانین ضدانحصاری در بازار را پذیرفته ...
ارزش سهام علی‌بابا تقویت شدارزش سهام علی‌بابا تقویت شد

شرکت چینی علی‌بابا امروز دوشنبه اعلام کرده جریمه 2.8 میلیارد دلاری به دلیل عدم رعایت قوانین ضدانحصاری در بازار را پذیرفته است؛ با این اقدام ارزش سهام این غول اینترنتی در معاملات بازارهای بین‌المللی تقویت شد.

نهادهای ناظر در بازار در چین، شرکت علی‌بابا را به دلیل در اختیار گرفتن انحصار و همچنین "سوءاستفاده از جایگاه خود در بازار" به مدت چندین سال مبلغی معادل ۲/۸ میلیارد دلار جریمه کرده‌اند.

این مبلغ معادل ۴ درصد درآمد علی‌بابا از مشتریان داخلی در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

جو سای، معاون اجرایی این شرکت گفته است: "خوشحالم این موضوع را پشت سر گذاشتیم؛ اما تمایل این است که نهادهای ناظر به بعضی حوزه‌هایی که در آن رقابت ناعادلانه در جریان هست هم نگاه کنند."

این غول اینترنتی گفته است اقداماتی را معرفی خواهد کرد که از طریق آنها موانع ورود به بازار و هزینه‌ها برای دیگر فروشندگان آنلاین کاهش یابد.

معاون اجرایی علی‌بابا گفته"با این تصمیم به جریمه، ما راهنمایی‌های خوبی درباره موضوعات خاص در چارچوب قوانین ضد انحصاری (در بازار) گرفتیم."

باقبول این جریمه و همچنین از بین رفتن عدم قطعیت و اما و اگرها درباره این شرکت، سهام علی‌بابا در معاملات امروز بازار هنگ‌کنگ ۹ درصد تقویت شد و ۴۸/۵ میلیارد دلار به ارزش بازار آن افزوده شد.

شرکت علی‌بابا از زمان انتقاد جک ما، یکی از موسسان این شرکت در ماه اکتبر ، مورد بررسی موشکافانه توسط نهادهای ناظر بازار در چین قرار گرفته بود.

آقای ما حدود یک سال و نیم پیش از علی‌بابا خداحافظی کرد.

نهادهای ناظر از علی‌بابا خواسته‌اند که به فروشندگان خرد بین آنها و دیگران حق انتخاب بدهند؛ روندی که "فروشنده اختصاصی" نام گرفته و این شرکت را به بزرگترین شرکت فعال در زمینه تجارت الکترونیک چین تبدیل کرده است.

در طول سال‌ها، علی‌ بابا از یک فروشگاه اینترنتی کوچک به غول تجارت الکترونیک تبدیل شد و دامنه‌ فعالیت‌های آن به حوزه‌هایی نظیر بازارهای مالی و هوش مصنوعی هم گسترش یافت.

علی‌بابا در ابتدا فعالیت‌ خود را با حضور فروشندگان خرد شروع کرد و در سال ۲۰۰۳ میلادی به مرکزی مهم برای تجارت الکترونیک گسترش یافت که بعدا سیستم پرداخت الکترونیک خاص خود موسوم به Alipay هم راه‌اندازی کرد.

در مراحل بعدی و زمانی که نام این شرکت در جهان بر سر زبان‌ها افتاد، سهام علی‌بابا هم به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان سهام در بازار نیویورک ارائه شد.

در اولین عرضه عمومی سهام علی‌بابا در بورس نیویورک در سال ۲۰۱۴ میلادی این شرکت ۲۵ میلیارد دلار به دست آورد که رکوردی تاریخی در اولین عرضه محسوب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها