کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح و اقامه دعاوی ملکی توسط وکیل متخصص ملکی


کد خبر : ۸۱۸۶۷دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹:۵۰۷۵۷ بازدید

انتخاب یک وکیل ملکی متخصص می تواند برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط به املاک یک گزینه بسیار خوب باشد. یک وکیل ملکی ...

 

انتخاب یک وکیل ملکی متخصص می تواند برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط به املاک یک گزینه بسیار خوب باشد. یک وکیل ملکی به صورت تخصصی در زمینه های دعاوی املاک و اموال غیر منقول و پرونده هایی از این قبیل فعالیت کرده و مشکلات افراد را در این خصوص برطرف می نماید. اموال غیر منقول به اموالی همچون خانه، زمین و … می گویند که امکان انتقال و یا جا به جایی را ندارند. همچنین در خصوص مشکلات مربوط به املاک می توان با مشورت یک وکیل املاک اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را افزایش داد. همچنین وکیل متخصص ملکی با اشرافیت به آیین نامه ها و قوانین مربوط به املاک و مستقلات، می تواند تمام جوانب موضوع دعوا را سنجیده و پس از آن به احقاق حقوق موکل خود بپردازد.

چرا باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

پیچیدگی ها و نکاتی که در طرح و اقامه دعاوی وجود دارد بسیار حائز اهمیت هستند چرا که ممکن است موجب منفعت و یا ضرر افراد شوند. بنابراین برای عدم ایجاد مشکلات احتمالی در دعاوی ملکی بهتر است پیش از هر گونه اقدامی، به یک وکیل متخصص و مجرب در امور ملکی مراجعه نموده و از نظرات و تجربیات وی استفاده نمایید تا نسبت به دعوای مطروحه خود آگاهی بیشتری پیدا کنید. همچنین از آن جایی که ممکن است در دعاوی ملکی طرفین دعوا جا به جا شوند و به این طریق روند رسیدگی به پرونده دچار اختلال شود، پیشنهاد می کنیم این قبیل امور حقوقی خود را به بهترین وکیل ملکی سپرده تا با طرح دعوا به روش صحیح و انجام پیگیری های لازم بهترین نتیجه ها را برای شما مهیا نماید.

طرح دعاوی ملکی توسط بهترین وکیل ملکی

 

همانطور که ذکر شد، برای طرح دعاوی ملکی در ابتدا ضروری است که از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید. پس از اخذ وکیل ملکی، وکیل با بررسی مدارک و اسناد و جمع ‌آوری اطلاعات، دادخواست یا لایحه دفاعیه را تنظیم می ‌کند و با حضور در دادگاه از پرونده مذکور دفاع می ‌نماید. همچنین از آنجا که ممکن است در روند رسیدگی به پرونده به نظر کارشناس نیاز باشد، در صورتی که موکل به این نظریه اعتراض داشته باشد وکیل او این اعتراض را به استحضار دادگاه می‌ رساند. باید گفت که حتی اگر رای صادره توسط دادگاه به نفع موکل نباشد، وکیل دادخواست تجدید نظرخواهی تنظیم و تقدیم دادگاه می ‌کند. بنابراین حضور وکیل ملکی در تمامی مراحل پرونده به احقاق حقوق شما کمک می‌ کند.

تمامی ویژگی هایی که یک وکیل ملکی متخصص باید داشته باشد

بهترین وکیل ملکی شخصی است که در حیطه فعالیت خود دارای ویژگی هایی است که او را از سایر وکلا متمایز می کند. یکی از خصوصیات مهم وکیل ملکی، بهره مندی او از دانش به روز در باب قوانین جدید و قوانین قدیم درخصوص املاک و تسلط وی به آرای وحدت رویه در علم حقوق املاک می باشد. به طورکلی مهم ترین ویژگی بهترین وکیل املاک رساندن موکل خود به حقوق قانونی و نتیجه مطلوب می باشد. دیگر ویژگی مهم یک وکیل ملکی، رسیدگی فوق تخصصی وی به دعاوی ملکی می باشد که این تخصص وی مهم ترین عامل بهترین شدن در کار خود می باشد.

حیطه فعالیت وکیل متخصص ملکی

دعاوی ملکی که یک وکیل امور ملکی در حیطه فعالیت خود با آن سر و کار دارد شامل دعاوی ملکی حقوقی، کیفری و ثبتی می شود که هر کدام دارای موارد بسیاری هستند. یک وکیل ملکی با استفاده از تجربه و تخصصی که دارد می تواند در هر سه قسم این دعاوی قبول وکالت نماید. البته باید گفت که یک وکیل پایه یک دادگستری که در امور ملکی تخصص دارد می تواند در همه دعاوی با موضوعاتی همچون کیفری، خانواده، تجاری و ... وکالت نماید. اما با توجه به تحصیلات و تجربه های موفقی که در این زمینه کسب نموده است، فعالیت خود را در زمینه املاک متمرکز نموده است. برخی از دعاوی حقوقی و کیفری که وکیل ملکی در آن ها مشارکت کرده و سعی در حل آن ها دارد می توان به انواع زیر اشاره نمود:

  • دعوای الزام به تنظیم سند رسمی
  • دعوای تعدیل اجاره بها
  • دعوای ابطال قرارداد اجاره
  • دعوای انتقال یا فروش مال غیر
  • دعوای تخلیه املاک استیجاری
  • دعوای رفع تصرف عدوانی
  • مطالبه اجرت المثل ایام تصرف

یک وکیل ملکی متخصص باید به چه قوانینی اشراف داشته باشد؟

دعاوی ملکی از جمله دعاوی است که نیازمند تسلط بر قوانین حقوقی،کیفری، ثبتی، مالیاتی، شهرداری و… می باشد. همچنین لازم است که وکیل ملکی، در کنار اشراف بر این قوانین، بر آراء صادره از دیوان عالی کشور، نظریات مشورتی و رویه های قضایی محاکم نیز آگاهی کامل داشته باشد. زیرا با اشراف بر آن ها، می تواند به اقتضای مورد ارجاع شده در هر دعوایی، تشخیص دهد که با استفاده از کدام راهکار حقوقی می توان در این مورد نتیجه مطلوب را به دست آورد.

هزینه وکیل ملکی در تهران و سایر شهرستان ها به چه صورت است؟

مشاوره و راهنمایی گرفتن از وکیل متخصص ملکی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین بهره بردن از تجربیات و تخصص یک وکیل ملک می تواند بسیار موثر در حل مشکلات ملکی باشد. از این رو بهتر است قبل از هر گونه تصمیم گیری راجع به مشکلات خود، حتما با یک وکیل امور ملکی مشورت و از وی اخذ راهکار نمایید. از آن جایی که افراد به طور معمول نگران هزینه وکیل ملکی یا هزینه های بالای حق الوکاله ها هستند، باید گفت که حق الوکاله وکیل املاک معمولا به صورت درصدی از قیمت ملک مورد مطالبه یا موضوع قرارداد می باشد.  بنابراین هزینه وکیل ملکی در تهران و سایر شهرستان ها یک هزینه معقول و کاملا به صرفه است.

خدمات قابل ارائه توسط وکیل ملکی تهران

 

از جمله خدماتی که توسط بهترین وکیل ملکی تهران ارائه می شود، می توان موارد زیر را نام برد:

  • ارائه راهکار بر اساس تجربیات خود به موکلین
  • طرح دعوا و یا تنظیم دادخواست به وکالت از جانب موکل
  • پیگیری مداوم پرونده و مراجعه به دادگاه
  • حضور و یا ارسال لایحه به دادگاه به منزله دفاع از موکل
  • انعقاد قرارداد های ملکی با استناد به قوانین و به وکالت از موکل خود
  • حل مشکلات ملکی افراد در کوتاه ترین زمان ممکن

اهمیت مشاوره و وکالت با بهترین وکیل املاک در سامانه دادیاب

معمولا بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در حوزه املاک برای طرفین قرارداد به وجود آید، به علت عدم آگاهی افراد از قوانین موجود و حقوق و تکالیف خود می باشد. همین امر، عامل بسیار مهمی است که باعث به وجود آمدن اختلاف و مشکلات ملکی میان طرفین می شود. بنابراین مشاوره با وکیل ملکی و آشنایی با حقوق و تکالیف خود، قبل از انعقاد قرارداد به رفع این مشکلات احتمالی در آینده کمک شایانی می کند. در این باره به شما پیشنهاد می شود که به سامانه دادیاب، که یک سامانه ارائه خدمات تخصصی وکالت که شامل مشاوره حقوقی و خدمات وکالتی می شود، مراجعه نموده و از خدمات آن بهره مند شوید. در این سامانه می توانید در خصوص مشکلات ملکی خود، مشاوره و راهنمایی شده و سپس نسبت به اخذ بهترین وکیل ملکی در تهران و سایر شهرستان ها اقدام نمایید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها