کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیکاپ جدید شرکت مپنا چه مشخصاتی دارد؟


کد خبر : ۸۱۶۹۷سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵:۲۰۱۶۵۶۸ بازدید

گروه مپنا مدتی است که وارد عرصه خودروسازی شده و در تلاش است تا محصولاتی پاک روانه بازار کند. حال شرکت مکو که از زیرمجموعه‌های گروه مپنا ...
پیکاپ جدید شرکت مپنا چه مشخصاتی دارد؟پیکاپ جدید شرکت مپنا چه مشخصاتی دارد؟

گروه مپنا مدتی است که وارد عرصه خودروسازی شده و در تلاش است تا محصولاتی پاک روانه بازار کند. حال شرکت مکو که از زیرمجموعه‌های گروه مپنا محسوب می‌شود، یک پیکاپ الکتریکی را برای عرضه به بازار در نظر گرفته است.

به گزارش ایران جیب از خودروبانک، این خودرو براساس ترکیبی از پلتفرم و بدنه خودرو چینی و قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است. ظاهر خودرو شباهت فوق العاده زیادی به خودروهای آمریکایی از برند فورد و جیپ دارد که در صورت عرضه به بازار، برای مخاطبین ایرانی جذاب خواهد بود.

پیکاپ یاد شده از برند چینی ناشناخته Kawei است که این پیکاپ را در دو مدل Kawei K1 با موتور درون‌سوز و Kawei EV7 با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. پیکاپ الکتریکی Kawei EV7 در سال 2017 به بازار عرضه شده و هنوز مشخص نیست که آیا نسخه معرفی شده توسط مپنا با مشخصات مشابه به تولید می‌رسد یا تفاوتی بین پیکاپ مپنا و Kawei EV7 وجود دارد، هرچند امکان وجود تفاوت بین این دو خودرو چندان محتمل نخواهد بود. 
 

d1uw42pwampg143niu32.jpg


پیکاپ الکتریکی مپنا به پکیج باتری با ظرفیت 48.6 کیلووات ساعت مجهز است که حداکثر بردی برابر با 300 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند که این محدوده برد براساس چرخه NEDC محاسبه شده است. وزن باتری‌های این پیکاپ 400 کیلوگرم است.

موتور الکتریکی نصب شده پیکاپ الکتریکی مپنا حداکثر 70/120 کیلووات قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد پیکاپ برقی مپنا در کاتالوگ رسمی این محصول، 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن نیز 170 کیلومتربرساعت عنوان شده است که این اعداد در بررسی‌های فنی این خودرو توسط کارشناسان و خبرنگاران داخلی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

ابعاد و اندازه پیکاپ برقی مپنا به ترتیب عبارتند از:‌ 5600 میلی‌متر طول، 1590 میلیمتر عرض و 1805 میلیمتر ارتفاع. فاصله بین دو محور کاوی EV7 نیز برابر با 3500 میلی‌متر است و فضای بار نسبتا بزرگی دارد. مطابق اطلاعات موجود در کاتالوگ این خودرو، پیکاپ مپنا می‌تواند باری به وزن 1000 کیلوگرم را حمل کند. وزن خالص این پیکاپ 2230 کیلوگرم عنوان شده که با حداکثر بار، این مقدار وزن به 3230 کیلوگرم می‌رسد.

هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار مشخص نشده است.

icokgtf8rdb9wxwxgcqj.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها