کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم در صف مرغ، مسئولان در حال نامه نگاری!


کد خبر : ۸۱۶۵۳دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸:۵۴۲۱۴۷ بازدید

اگرچه وعده های مسئولان برای سامان دهی به بازار مرغ همچنان به گوش می رسد و تحرکاتی نیز در بازار این محصول ایجاد شده ...
مردم در صف مرغ، مسئولان در حال نامه نگاری!مردم در صف مرغ، مسئولان در حال نامه نگاری!

اگرچه وعده های مسئولان برای سامان دهی به بازار مرغ  همچنان به گوش می رسد و تحرکاتی نیز در بازار این محصول ایجاد شده، اما دود ناهماهنگی های صمت و جهاد  همچنان به چشم مردمی می رود که صف نشینی برای مرغ، آن ها را کلافه کرده است.    

به گزارش ایران جیب از خراسان،  به رغم برخی وعده ها برای سامان دهی بازار، صف مردم در بازار مرغ  همچنان مشاهده می شود. مردمی که از یک سو قیمت 30 هزار تومان به بالای مرغ، توان خرید آزاد را از آنان گرفته و از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نمی توانند جایگزین بهتری برای آن پیدا کنند. همین وضعیت استیصال هم موجب شده است که به عنوان مثال کلیپی در فضای مجازی منتشر شود که نشان می دهد وقتی دوربین صدا و سیما به میان مردم در صف مرغ می رود، از دوربین روی بر می گردانند تا به نوعی شرمندگی خود را پنهان کنند که البته این مسئولان هستند که باید شرمنده باشند نه آن ها .

در این حال، دیروز نامه اعتراض آمیز وزیر جهاد کشاورزی  خطاب به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها  رسانه ای شد که  رونوشتی از آن برای وزیر صمت نشان از ادامه جدل مسئولان ذی ربط در این باره است و می تواند حاکی از تداوم ناهماهنگی ها باشد. ناهماهنگی که از مرداد سال گذشته و با لغو قانون انتزاع یا تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد، توسط رئیس جمهور کلید خورد. طبق این نامه که تاریخ آن مربوط به 13 فروردین امسال است، خاوازی با انتقاد از تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه بندی شده با وجود ممنوعیت نوشته است: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود. وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در اولین جلسه قرارگاهی سامان دهی مرغ کشور تاکید کرده که تا اطلاع ثانوی  باید از هرگونه قطعه‌بندی در سطح اصناف (به‌ویژه در استان تهران) جلوگیری به‌عمل آید.

همچنین واحدهای بسته‌بندی بزرگ (به‌ویژه در استان تهران) پایش و حجم تولید آن ها به‌طور پیوسته رصد شود تا از سقف مصوب قرارگاه استانی تجاوز نکند.اسفند سال گذشته نیز وقتی دو مسئول بلند پایه وزارت جهاد و صمت در یک برنامه تلویزیونی حاضر شدند هر کدام توپ را به زمین دیگری انداخت و جهاد مدعی  نبود مشکل تولید شد و مشکل را در سیستم توزیع دانست و متقابلا صمت مشکل را از تولید می دانست که به نظر می رسد با این نامه وزیر جهاد  همچنان این قصه و روایت ادامه دارد .

ادعای  بهبود عرضه مرغ

 در عین حال دیروز  مقام های مسئول در این حوزه  مدعی حرکت به سمت  ثبات قیمت مرغ و آغاز  حذف صف های خرید شدند.  به گزارش فارس،  رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های زنجیره ای گوشت کشور با بیان این که 1700 تن مرغ به بازار تهران تزریق شده است، خاطر نشان کرد: این عرضه در روزهای آینده  هم ادامه خواهد یافت اما برای ثبات قیمت در بازار باید تولید حداقل 15 درصد افزایش یابد. طبق اظهارات طهماسبی، هم اینک در تمام نقاط تهران قیمت مرغ به کیلویی 24 هزار و 900 تومان رسیده است.

همچنین در استان مازندران عرضه مرغ به حدی رسیده که بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای اعلام کرده اند دیگر مرغ نمی خواهند. از سوی دیگر معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز  وعده داد : با بهبود روند توزیع مرغ در تمام استان‌ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود. رضایی همچنین اظهار کرد :  هم اکنون ۱۲۸ میلیون جوجه ریزی شده که گوشت مرغ آن از اواسط اردیبهشت وارد بازار خواهد شد که نسبت به سال قبل بسیار بالاتر است. خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استان تهران اعلام کرد: هم اکنون وضعیت بازار مرغ به حالت طبیعی بازگشته است و هیچ صفی در میادین میوه و تره بار پایتخت وجود ندارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها