کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روش و شرایط لازم برای دریافت وام مسکن زوجین


کد خبر : ۸۱۶۴۲یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵:۰۷۹۲۴۷ بازدید

بانک مسکن به زوجینی که قصد ساخت و یا خرید خانه داشته باشند، وام مسکن زوجین پرداخت می‌کند.
روش و شرایط لازم برای دریافت وام مسکن زوجینروش و شرایط لازم برای دریافت وام مسکن زوجین

بانک مسکن به زوجینی که قصد ساخت و یا خرید خانه داشته باشند، وام مسکن زوجین پرداخت می‌کند.

روش های دریافت وام مسکن زوجین

برای دریافت تسهیلات از بانک مسکن زوجین، باید هر دو واجد شرایط دریافت تسهیلات باشند و سقف وام دریافتی را نیز رعایت کنند. بانک مسکن به هریک از زوجین انواع تسهیلات زیر را پرداخت می‌کند:

. از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم ۲۰۰ میلیون ریال و برای خرید واحدهای ساخته‌شده با مشارکت بانک ۲۵۰ میلیون ریال

. حساب پس‌انداز مسکن جوانان که بر اساس سقف تسهیلات پرداختی بر منطقه جغرافیایی و شهرهای مختلف شرایط و مبلغ آن متفاوت خواهد بود. سال افتتاح حساب، شهر محل خرید سقف تسهیلات دریافتی را مشخص می‌کند.

. صندوق پس‌انداز ساخت مسکن تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال

. خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن (تسه) از طریق بورس به‌صورت نهایی و یا توأم با انواع دیگر تسهیلات (صندوق پس‌انداز مسکن یا حساب پس‌انداز مسکن جوانان یا صندوق پس‌انداز ساخت مسکن) که در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان و سایر استان‌ها ۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.

. دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به‌تنهایی یا توأم با انواع حساب‌های با سپرده (صندوق پس‌انداز مسکن یا حساب پس‌انداز مسکن جوانان یا صندوق پس‌انداز ساخت مسکن) و اوراق ممتاز تا سقف ۸۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۶۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و ۴۰ میلیون تومان برای سایر شهرها تعیین شده است. مبلغ این تسهیلات برای زوجین دو برابر پرداخت می‌شود.

 تسهیلات خرید و ساخت از محل اوراق گواهی حق تقدم

بانک مسکن برای رفاه حال مشتریان خود و زوج‌های جوان این امکان را فراهم کرده ست تا با دریافت وام به‌صورت دونفره مبلغ بیشتری برای خرید خانه در اختیار داشته باشند. سقف تسهیلات وام مسکن زوجین در شهر تهران با توجه به گرانی مسکن بالاتر از سقف سایر شهرها است.

در حال حاضر بانک مسکن در شهر تهران برای زوجین وام دویست میلیون تومانی را در نظر گرفته است که از محل خرید اوراق ممتاز بانک مسکن قابل دریافت است. همچنین زوجین می‌توانند ۴۰ میلیون تومان نیز به‌صورت جعاله دریافت کنند که مبلغ وام به ۲۴۰ میلیون تومان خواهد رسید.

نرخ سود این وام ۱۷ درصد است که برای دریافت وام زوجین باید در حدود ۲۵ میلیون تومان اوراق خریداری کنند. با در نظر گرفتن قیمت اوراق نرخ وام زوجین به ۲۲ درصد می‌رسد.

روش خرید اوراق وام مسکن

برای خرید اوراق وام مسکن زوجین دو راه وجود دارد. راه اول مراجعه به بازار بورس است. برای این کار لازم زوج متقاضی دارای کد بورسی باشند تا بتوانند این اوراق را خریداری کنند.

گزینه دیگر مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن است تا اوراق مربوط به وام به زوج متقاضی داده شود. کارگزاری‌های فرا بورس نیز این اوراق را به نرخ روز به متقاضیان عرضه می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین قیمت این اوراق می‌توان به آدرس الکترونیکی http://www.irfarabourse.com مراجعه کنید. برای دریافت کد بورسی و خرید اوراق ممتاز حق تقدم تسهیلات بانک مسکن زوجین سال ۹۹ بعد از ثبت‌نام در سجام و دریافت کد بورسی و همچنین ثبت‌نام برای تسهیلات می‌توان به آدرس الکترونیکی http://www.sejam.ir مراجعه کرد.

ویژگی‌های ملک مورد معرفی

برای دریافت وام مسکن زوجین ملک معرفی‌شده نباید بیش از ۲۵ سال از صدور مجوز ساخت گذشته باشد. اگر از عمر بنا بیش از ۲۵ تا ۳۰ گذشته باشد، سقف تسهیلات در شهر تهران و مراکز استان‌ها کاهش می‌یابد.

همچنین ملک معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات باید دارای تائید استحکام بنا، چک‌لیست کنترل کیفیت، رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰ و ... را داشته و به تائید بانک برسد. ارزش ملک توسط ارزیاب بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد، سقف تسهیلات پرداختی تا ۸۰ درصد ارزش ملک خواهد بود.

مبلغ وام مسکن زوجین در شهر تهران چقدر است؟ در شهر تهران به زوجین ۲۰۰ میلیون وام داده می‌شود. همچنین با دریافت ۴۰ میلیون تومان وام جعاله مبلغ این وام به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها