کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صف های خبرساز مرغ و روغن


کد خبر : ۸۱۴۵۸پنجشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸:۰۶۵۳۵۵ بازدید

صف کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ دیگر پدیده مهم سال 99 بود. مشکلات ارزی از نیمه دوم سال روند ترخیص کالاهای اساسی را کند کرد و ...
صف های خبرساز مرغ و روغن صف های خبرساز مرغ و روغن

صف کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ دیگر پدیده مهم سال 99 بود. مشکلات ارزی از نیمه دوم سال روند ترخیص کالاهای اساسی را کند کرد و در نتیجه در واردات و ترخیص نهاده های دام و طیور و دانه های روغنی تاخیرهایی ایجاد و موجب شد حتی توزیع روغن و مرغ کمتر از نیاز بازار شکل گیرد.

 پس از آن اگرچه توزیع روغن بهبود یافت ولی مشکل صف روغن ادامه داشت. دولتی ها معتقدند که زمزمه حذف ارز 4200 توسط مجلس منجر به هجوم مردم برای خرید روغن قبل از حذف ارز دولتی شد. با این حال مجلس مشکل را در توزیع بدون نتیجه ارز 4200 و اختلاف مدیریتی بین وزارتخانه های متولی تنظیم بازار می داند.

در هر صورت پس از روغن نوبت به صفوف به هم فشرده مرغ رسید. مرغ با اصرار به قیمت  20400 تومان رسید و ادعای مرغداران مبنی بر ضرر در این قیمت و کاهش جوجه ریزی، در عمل منجر به بازار دو نرخی شد که نرخ آزاد آن بالای 30 هزار تومان و به صورت قطعه بندی شده و نرخ دولتی آن همچنان به نرخ 20400 تومان عرضه می شود. صفوفی که همچنان ادامه دارد ،اگرچه وعده هایی برای عرضه بیشتر مرغ و اتمام این صفوف داده شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها