کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات بسته حمایتی بورس از سهامداران اعلام شد


کد خبر : ۸۱۴۱۱سه شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲:۰۴۴۴۵۸ بازدید

بازار سرمایه دیروز هم همانند روزهای گذشتــه رونــدی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از ...
جزئیات بسته حمایتی بورس از سهامداران اعلام شدجزئیات بسته حمایتی بورس از سهامداران اعلام شد

آرمان‌ملی: بازار سرمایه دیروز هم همانند روزهای گذشتــه رونــدی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از 9000 واحد افزایش یافت. شاخص کل بورس با ۶۰۶۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۵۴۵ هزار واحد افزایش یافت و رقم ۴۳۴ هزار و ۸۳۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۷۱۹ هزار معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال انجام دادند. در عین حال، برخی کارشناسان این حوزه با تاکید بر اینکه در روزهای باقی مانده سال ۱۳۹۹، اتفاق خاصی در بازار رخ نخواهد داد، درمورد وضعیت بازار سرمایه در سه ماه نخست سال آینده، معتقدند که وضعیت بازار سرمایه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

دیروز همچنین، جزئیات حمایت بورس از سهامداران دارای سهم زیر۱۰میلیون تومان اعلام شد که در همین باره، محمدعلی دهقان دهنوی- رئیس سازمان بورس- در یک گفت‌وگوی رادیویی، اعلام کرد: «سازمان بورس طرح حمایت از سهام‌داران با پرتفوی زیر ۱۰ میلیون تومان را در دستور کار قرار داده است. در عین حال، باید روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و بلندمدت ترویج شوند. برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی ۱۰ سال بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.» 

سازمان بورس از دیروز فروش اوراق جدیدی را در دستور کار قرار داده که بر مبنای آن، تنها آن دسته از سهامدارانی که ارزش دارایی آنها کمتر از ۱۰میلیون تومان است اجازه خرید این اوراق را خواهند داشت. سازمان بورس و اوراق بهادار در اقدامی برای حمایت از سهامداران خرد که سهام آنها کمتر از 10 میلیون تومان باشد، اوراق جدیدی را منتشر می‌کند که فروش آن تا ۲۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس تنها سرمایه‌گذاران حقیقی که ارزش دارایی‌های آنها کمتر از 10 میلیون تومان است، می‌توانند این اوراق را خریداری کنند.

 جزئیات حمایت بورس از سهامداران 

از سوی دیگر، سرمایه‌گذارانی که واجد شرایط خریــد اوراق حامی ۱۴۰۱ بوده و تمایل به استفاده از این اوراق دارند، باید در دوره عرضه نسبت به خرید تنها ۱ ورقه از اوراق مذکور اقــدام کنند. در بخشی از متن این دستــورالعمــل آمده است: به اطلاع فعالان بازار سرمایه می‌رساند صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه در نظر دارد اوراق اختیار فروش تبعی را با هدف حمایت از سهامداران خرد منتشر نماید.

بر این اساس عرضه این اوراق از روز دوشنبه مورخ 25/12/1399 لغایت روز چهارشنبه 27/12/1399 با چنین شرایطی در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود: یک) سرمایه‌گذاران حقیقی شامل سبدهای سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی، که در سال ۱۳۹۹ وارد بازار سرمایه شده‌اند و ارزش دارایی آنها در بازار سرمایه اعم از تمامی دارایی‌ها از جمله سهام، حق تقدم سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق بدهی و انواع گواهی سپــرده در تــاریــخ 12/12/1399 کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، واجد شرایط خرید اوراق اختیار فروش تبعی حامی ۱۴۰۱ بوده و می‌توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. دو) دارایی پایه اوراق اختیار فروش تبعی حامـی ۱۴۰۱ شامل سبد سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران به جز بازار پایه و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام مبتنی بر صدور و ابطال یا ETF به جز دارایکم و پالایش با احتساب تعداد و قیمت تعدیل شده ناشی از اقدامات شرکتی طی دوره اوراق مذکور است.

همچنین دارایی پایه اوراق اختیار فروش تبعی حامی ۱۴۰۱ شامل عرضه اولیه‌هایی که بازدهی بیشتر از ۳۰ درصد از ابتدای سال ۱۳۹۹ داشته‌اند، نمی‌شود. سه) سرمایه‌گذارانی که واجد شرایط خرید اوراق حامی ۱۴۰۱ بوده و تمایل به استفاده از این اوراق دارند، باید در دوره عرضه نسبت به خرید تنها ۱ ورقه از اوراق مذکور اقدام کنند. در صورت انجام خرید اوراق حامی ۱۴۰۱ توسط سرمایه‌گذاران، دارایی پایه برای ایشان مطابق بند ۲ درنظر گرفته خواهد شد. چهار) خرید بیش از یک ورقه از اوراق حامی ۱۴۰۱ برای هر کد معاملاتی مجاز نبوده و کارگزاران باید اقدام لازم نسبت به رعایت این محدودیت را در سیستم‌های معاملاتی آنلاین خود اعمال کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها